Podle nejnovějších statistik agentury H1.cz, vzrostl zájem o nákupy přes internet. Statistiky ukázaly, že lidé loni navštěvovali agenturou sledované internetové obchody o téměř 30 procent více než v roce 2010.
Foto: Profimedia.cz
„V rámci statistik jsme porovnávali desítky internetových obchodů v období od 1. října do 23. prosince v roce 2010 a 2011 a sledovali jsme počty návštěv jednotlivých obchodů v meziročním srovnání,“ vysvětluje Tomáš Vyskočil, SEO Director ve společnosti.
Agentura sledovala ve zmiňovaném období nejen celkovou návštěvnost internetových obchodů, ale také se zaměřila na přístupy z různých zdrojů k těmto obchodům, tedy kolik z návštěv bylo uskutečněno z mobilních zařízení, ze srovnávačů zboží, jakým je například Heuréka, nebo přes internetové vyhledávače jako je například Google a Seznam. „Přístupy přes vyhledávače fungují tak, že například na Google napíšu slovo kabelka a z vyhledaných výsledků vyberu nabídku, která mne zaujme,“ upřesňuje Tomáš Vyskočil.
Získaná data ukazují, že se přes srovnávače zboží zvýšila návštěvnost internetových obchodů, o 34 procent, přes internetové pouze o 11 procent.
Zcela největší nárůst ovšem zaznamenalo využívání přístupů z mobilních zařízení – z mobilních telefonů a tabletů. Lidé navštívili internetové obchody klientů H1.cz tímto způsobem o 420 procent více než v roce 2010. „Technologie jde s dobou neustále dopředu a s ní i využívání moderních zařízení, k nimž mobilní telefon a tablet již neodmyslitelně patří,“ dokládá Václav Štrupl, Account Director z agentury H1.cz a dodává: “Internetové obchody byly ještě před pár lety téměř v plenkách, avšak nyní je využívají statisíce lidí, kteří si běžné nakupování bez internetových obchodů již nedokáží představit.“