Menu Zavřít

České plátno ožije

6. 11. 2002
Autor: Euro.cz

Zábavní průmysl

bitcoin školení listopad 24

PRAHA (zdf) – Šanci prožít si děj filmu téměř v realitě již brzy dostanou také čeští diváci. Společnost IT Czech Cinemas, dceřiná firma izraelské IT International Theatres (ITIT), totiž tuzemsko zařadí do skupiny třiceti zemí světa, kde mohou diváci sledovat filmy snímané technologií IMAX. Zhruba 217 milionů korun firma uvolnila na vybudování speciálního kinosálu, který bude provozovat v novém multiplexu. Ten se divákům otevře v březnu příštího roku v pražském nákupním centru Palác Flóra.
Technologie kanadské firmy IMAX Corporation umožňuje sledovat filmy na obřích plátnech a speciálními efekty vyvolává v divácích pocit skutečnosti.
Společnost zatím provozuje tři kina licencovaná pro technologii IMAX v sousedním Polsku a Česká republika je druhou zemí, kam přichází. „Česko je jedním z nejrozvinutějších trhů,“ vysvětluje Marta Karlik, manažerka firmy IT Czech Cinemas. V současnosti se hledá vhodná lokalita pro další kino také v Maďarsku a v budoucnu se firma chystá také do Řecka a Bulharska. Česko je ve středoevropském regionu teprve třetí zemí, kde si filmoví fanoušci budou moci vychutnat virtuální realitu – koncem října otevřela slovenská konkurence kino Orange IMAX v bratislavském Avion Shopping Parku. Licenci IMAX totiž celosvětově drží i jiné společnosti než ITIT.
„Navzdory vysokým nákladům nebude vstupenka dražší než běžný lístek do kina,“ slibuje Marta Karlik a dodává, že pro její firmu jde o dlouhodobou investici, s jejíž návratností se počítá v horizontu až třiceti let. ITIT totiž vedle specializovaných kinosálů provozuje pod značkou Cinema City i klasická plátna, přičemž virtuální technologie se na celkových výnosech podílí odhadem do deseti procent. Dosavadní zkušenosti s technologií IMAX firmě potvrzují, že představení netrpí nouzí o diváky – v Polsku běží projekce na třech plátnech desetkrát denně. Přibližně polovinu návštěvníků představují hromadné, zejména školní výpravy. Specifická technologie totiž předurčuje spektrum promítaných filmů – v nabídce jsou především vzdělávací přírodní snímky. IMAX však dovoluje i přepis filmů vyrobených klasickou technologií, jako například Disneyova díla nebo ságy Hvězdných válek.
Firma IT Czech Cinemas v současnosti připravuje s reklamní agenturou Bates kampaň, která by měla Čechy na filmovou novinku nalákat. Výše rozpočtu se upřesňuje - mělo by jít o částku v rozmezí pěti až patnácti milionů korun. Kromě toho se podobně jako v jiných zemích hledá sponzorská firma, jejíž jméno by po dobu pěti let bylo součástí názvu kina.

  • Našli jste v článku chybu?