PRAHA (zao) - Nejdůležitější službou, kterou internet nabízí, je bezesporu vyhledávání informací. Nejpoužívanější české vyhledávače se až na jednu výjimku, kterou je mezinárodní Google, v podstatě kryjí s velkými portály.
Více než padesátiprocentního podílu v oblasti vyhledávání tradičně dosahoval portál Seznam.cz, během posledního roku jsou však stále patrnější indicie svědčící o změně trendu. Seznam, portál a vyhledávač atraktivní hlavně pro začínající uživatele internetu, ztratil za uplynulých dvanáct měsíců téměř čtyři procenta svého podílu.
Na úkor Seznamu a jiných českých vyhledávačů rostl o více než jedenáct procent mezinárodní Google. Velmi zajímavá je skutečnost, že k růstu Googlu v Česku dochází bez jakýchkoliv investic do marketingu a reklamy. Důvody jsou zřejmě v měnící se struktuře uživatelů internetu, v níž se zvolna zvětšuje podíl zkušenějších a náročnějších, kteří požadují vyhledávací služby méně zatížené a ovlivněné reklamou. Výrazný příklon uživatelů ke službám Googlu nastává, přestože největšímu světovému vyhledávači chybí doména .cz pro obsah v češtině, neposkytuje reklamní službu AdSense a nedokáže skloňovat česká slova.