Menu Zavřít

ČESKÝ EXPORT bude pomáhat vývozcům

30. 3. 2010
Autor: profit

Pražský Michnův palác byl svědkem významné mediální události: společnost Stanford, vydavatel týdeníku Profit, pokřtila nový magazín. Jeho definitivní název zní ČESKÝ EXPORT. Jak název napovídá, je určen odvážným českým podnikatelům, kteří se chtějí více prosazovat na zahraničních trzích.

Ředitel Stanfordu Erich Handl, vedoucí redaktor Tomáš Stingl, náměstek ministra Martin Tlapa a ředitel CzechTrade Ivan Jukl křtí magazín ČESKÝ EXPORT.

Autor: Jakub Stadler

Slavnostního křtu se ujali ředitel společnosti Stanford Erich Handl, vedoucí redaktor magazínu ČESKÝ EXPORT Tomáš Stingl a významní hosté, zástupci státu – náměstek ministra průmyslu a obchodu Martin Tlapa a generální ředitel České agentury na podporu obchodu CzechTrade Ivan Jukl. Svou účastí poctil společnost Stanford rovněž náměstek ministra průmyslu a obchodu pro oblast zahraničního obchodu Milan Hovorka.

Účast těchto hostů je neklamným svědectvím, že při vydávání magazínu ČESKÝ EXPORT budeme úzce spolupracovat s nejpovolanějšími odborníky ze státní správy, s řediteli zahraničních kanceláří agentury CzechTrade, ale pochopitelně nejen s nimi: slovo dostanou rovněž zkušení odborníci z podniků, bank, pojišťoven, vysokých škol a podnikatelských asociací.

Deset čísel ročně

Hlavním cílem je, aby čeští podnikatelé dostali do ruky informace o příležitostech a rizicích na jednotlivých teritoriích. Jak oznámil ředitel Stanfordu Erich Handl, v letošním roce vyjde celkem deset čísel nového magazínu. Postupně seznámí české podnikatele s možnostmi i riziky na důležitých nebo velice perspektivních trzích. Půjde například o Německo a Rakousko, Turecko, Vietnam, Jihoafrickou republiku, Čínu, Rusko a USA.

První číslo magazínu, jehož hlavním tématem je Kanada, dostávají všichni čtenáři Profitu do rukou právě teď (předchozí nulté číslo bylo věnováno především šancím českých podnikatelů v Iráku). Zároveň byly spuštěny webové stránky.

Benefit pro čtenáře Profitu

Magazín týdeníku Profit ČESKÝ EXPORT bude s výjimkou července vycházet každý měsíc. Z hlediska čtenářů Profitu jde o benefit, který dostávají zcela zdarma. Hlavními odběrateli Profitu jsou totiž podnikatelé, a společnost Stanford si je vědoma, že v mnoha oborech podnikatelům nestačí uspět doma, ale musejí shánět zakázky také v cizině. Čeští podnikatelé to naštěstí dobře vědí, o čemž svědčí kladná obchodní bilance. To ukazuje, že mnozí Češi dokázali vybudovat konkurenceschopné firmy. Ve struktuře zahraničního obchodu však přetrvávají dvě rizika: závislost na sousedech a velký podíl jediného odvětví, a to automobilového průmyslu. Pro budoucnost je důležité, aby uspěly další obory, a aby se čeští vývozci více prosazovali ve vzdálenějších zemích. K tomu by měl magazín přispět, ale zároveň bude neúnavně připomínat, že podnikatelé zajišťují pracovní místa, platí daně a přispívají k dobrému jménu naší země v cizině.

Půjde hlavně o myšlenky

bitcoin_skoleni

Po samotném křtu nového magazínu následovalo hudební vystoupení tria Inflagranti. Dámy ze skupiny si vysloužily ovace. Následoval raut s neformální diskusí. Potěšilo, jak často spolu mluvili zástupci firem s pracovníky institucí, jež zaštiťují vzdělání, vývoj a inovace. Budoucnost českého hospodářství nesmí spočívat ve vývozu „stromů nastojato“, ale v prodeji myšlenek, skvělých technických nápadů a řemeslné dovednosti.

Můžeme čtenáře ujistit, že tato snaha je upřímná. Vývozcům držíme palce dlouhodobě, s agenturou CzechTrade i s Ministerstvem průmyslu a obchodu jsme úzce spolupracovali již dříve. Do Profitu se však vše, co bychom chtěli o exportu sdělit, nevejde. ČESKÝ EXPORT tak korunuje naše úsilí stát na straně vývozců, pomáhat jim a ukazovat na jejich význam. Jsme si přitom vědomi, že ne všichni předplatitelé Profitu vyvážejí. Majitele kadeřnictví či instalatérství exportní možnosti nemusejí zajímat, ale i tito lidé si možná rádi počtou o tom, jak se ve vzdálených zemích žije, jak cizinci myslí a co jejich politici chystají.

  • Našli jste v článku chybu?