Komerční banka
Komerční banka (KB) má „zálusk“ na větší díl z retailového trhu. V minulých dvou letech dosahovala banka čistého ročního přírůstku zhruba padesáti až šedesáti tisíc klientů. V následujících rocích by se toto číslo mělo zvýšit. KB hodně spoléhá na svou loňskou akvizici, na stavební spořitelnu Modrá pyramida. „Tři čtvrtiny z jejích 900 tisíc klientů nechodí do Komerční banky,“ říká šéf KB Laurent Goutard. Banka chce využít také síť Modré pyramidy pro prodej stavebního spoření, ale i svých dalších produktů. „Kvalitní prodejní síť byla jedním z hlavních důvodů pro koupi Modré pyramidy,“ dodává šéf Komerční banky. V budoucnu zamýšlí spojit IT a back office obou ústavů.
KB chystá mimo jiné i zjednodušení a rozšíření prodeje hypotečních produktů a jejich inovaci. „Na hypotečním trhu chceme získat a udržet přibližně čtvrtinový podíl,“ tvrdí Goutard. V současnosti má finanční ústav na tomto trhu zhruba 21procentní podíl. S rozvojem hypotečního byznysu by měl Komerční bance pomoci i nový šéf hypoték a spotřebitelských úvěrů Josef Kunčar. Ten dosud působil jako produktový manažer v Modré pyramidě, kde byl například zodpovědný za vývoj úspěšného Hypoúvěru.
Především kvůli rozvoji retailu banka loni otevřela devatenáct nových poboček. Více než polovina z nich je v Praze, letos plánuje KB přidat dalších 20 až 25 filiálek, jejichž celkový počet by měl do roku 2008 stoupnout na více než čtyři stovky.