Stalo se dobrým zvykem, že na stránkách Profitu najdete vždy nějaký ten dobrý tip. Někdy je to mimořádná akce automobilových dealerů, jindy upozorníme na změnu ve vyhlášce. Tentokrát půjde o pneumatiky pro nákladní vozy. Dopravní firmy si bedlivě hlídají kilometrové náklady a chtějí mít jistotu, že zboží dovezou na místo určení včas a za předem daných nákladů.
Starosti o servis pneumatik a především odpovědnost za jejich slibovaný výkon proto ponechávají na povolanějších - výrobcích. Výsledkem je budování nadnárodních sítí pneuservisů, které poskytují dopravcům všestrannou péči: od dodávek nových pneumatik, přes sledování jejich opotřebení, protektorování až po silniční asistenční službu dostupnou 24 hodin denně. To je samozřejmě systém, který si mohou dovolit dražší, tzv. prémiové značky nákladních pneumatik. Jejich rentabilita se projeví v delším časovém horizontu, proto vyhovují zejména dlouhodobým strategiím velkých kamionových flotil, autobusových operátorů a provozovatelů speciálních a terénních doprav. Menší dopravci (a to nejen u nás) dávají někdy přednost spíše tzv. ekonomicky motivovaným nákupům, kdy je pro ně rozhodující finanční úspora hned při pořízení pneumatik, což platí právě pro značku Sava. Tento přístup nutí výrobce hledat co nejkratší a zároveň i nejlevnější distribuční kanály přímo k zákazníkovi. Pneumatiky jsou tak dopravcům k dispozici právě tehdy, když je potřebují. A to je jeden z nejdůležitějších faktorů ovlivňujících rozhodování o volbě značky v tomto segmentu trhu. Každý, kdo někdy zkoušel kupovat pneumatiky na nákladní auto, jistě potvrdí, že to není jen tak. Od výrobce ke kupci projde pneumatika několikrát uskladněním a přepravou. To se samozřejmě podepíše na konečné ceně. Od Nového roku je to jinak. Dealeři mají jasné ceníky a těmi se řídí, jinak s nimi výrobce rozváže smlouvu o prodeji. Teď se vám nestane, že pro nové pneumatiky za dobrou cenu budete muset až na druhý konec republiky. Tedy doufejme.