STYLOZOFIE Existuje něco víc ponižujícího, než je chlap středního věku v legínách? Pokud by se autor tohoto sloupku přesunul časem do newyorského Studia 54 v dobách vrcholící diskohorečky sobotní noci, třeba by se domníval jinak. Ovšem nedávný pražský maraton a hlavně následná procházka pražskou Stromovkou jej znova utvrdila, že větší hanbu v tomto poznaném světě věru nenajdete. Běh a vlastně jakákoli sportovní aktivita je bezesporu bohulibá činnost pro naše tělo i mysl. Proč ale tito běžci, obvykle muži v různém stadiu krize středního věku či absolventi ČVUT (tady si, prosím, představte obří emotikon), nemají vyjma svého těla pochopení i pro nás ostatní?
Autor tohoto sloupku pamatuje doby, kdy se pravidelnému výklusu v parku, při kterém se krásně vypláchne hlava po celodenní šichtě, říkávalo jogging. Stačilo na sebe hodit první věc, kterou jste měli při ruce, běžecké tenisky a šlo se na věc.
V dnešní době jako by jogging už neexistoval, je to prostě běh, neli přímo trénink na maraton a vše se najednou bere setsakramentsky vážně. V našich končinách to značí i obstarat si co nejpříhodnější oblečení. Totiž zdánlivě nejpříhodnější.
Ostatně, znáte to u cyklistů. Zatím nedošlo k pochopení cyklistiky jako dopravního prostředku do práce. Na městských cyklostezkách soupeří závodníci na horalech kompletně oblečení v reklamní lycře (větší škarohlídi, než je autor, tento úbor nazývají „šprcgumou“). Redakční spolupracovník vašeho sloupkaře je běžcem, a navíc i cyklistou. Je to chlap jako hora, který víc než dvacet let posiluje. Je to obr. Chlapák tělem – ale i duší. Když ovšem smáčený po ranní cyklistické trýzni vkročí do kanceláře ve svých legínách, je to takové… úsměvné.
V okamžiku, kdy autor tohoto sloupku dopisuje další díl stylozofie, dostávají se mu do rukou záběry z letošních světových přehlídek. V pánských kolekcích značek Alexander McQueen, Dries Van Noten, Givenchy, ale i dalších na tuto sezonu se objevují legíny. Podle návrhářů je to mužné a sexy. Nemusíme ale jít vždy za každou cenu s módou, že?
O autorovi| TOMÁŠ OTTA, trendolog časopisu ForMen