Menu Zavřít

Chlouba nacistické Luftwaffe. Messerschmitt Bf-109 poprvé vzlétl před 83 lety

3. 6. 2018
Autor: Profimedia.cz

První let slavného německého letounu Messerschmitt Bf-109 se uskutečnil 28. května 1935. Stroj od konstruktéra Willyho Messerschmitta se dočkal několika modifikací, které ale válku Německu nevyhrály.

Firma Messerschmitt začala psát svou historii roku 1927, kdy do bavorské firmy Bayerische Flugzeugwerke vstoupil profesor Willy Messerschmitt a zasadil se o sestavení vývojového týmu. Přišel s konceptem lehké konstrukce, která spočívala v nahrazení masivních částí kostry množstvím menších prvků, čímž se snížila hmotnost a zlepšila odolnost draku. Poprvé byla tato koncepce použita v letounu Bf 108 Taifun. Německá Luftwaffe si na základě výsledků testů objednala v roce 1935 vývoj stíhacího letadla a tam mohl vzniknout legendární Messerschmitt Bf 109.

Messerschmitt AG vznikla jako samostatná společnost 11. července 1938. Willy Messerschmitt se stal ředitelem firmy. Během války byl Messerschmitt největším dodavatelem německého letectva. Oblíbené byly především modely Bf 109 s Bf 110.

MM25_AI

Po druhé světové válce společnost nesměla vyrábět letadla a zaměřila se na vozidla. Roku 1968 se Messerschmitt sloučil s firmou Bölkow, o rok později pak do spolku přibyl Blohm & Voss a vznikla společnost s názvem Messerschmitt-Bölkow-Blohm. V roce 1989 pak byla převzata koncernem Daimler Benz Aerospace AG.

Dále čtěte:

Ikona s nacistickou kaňkou. Volkswagen slaví 81 let

Osvoboditel země předků. Patrick Dewane vypráví příběh chodského hrdiny Matta Konopa

100 let komunismu, 100 milionů mrtvých


  • Našli jste v článku chybu?