Pryč jsou časy, kdy luxusní vůz patřil k nechvalným znakům zhýčkané buržoazie a na silnicích se proháněly maximálně Tatry 613. Teď je všechno jinak - jezdit v drahém voze není podezřelé a po autech s cenami nad milion korun je hlad. Konfekční značky Audi, BMW a Mercedes-Benz prodávají v České republice více než tisícovku strojů ročně. Zájem je také o mnohem exkluzivnější vozy, a to takový, že dovozci nestačí pokrýt poptávku. Například firma HP–Exclusiv, která dováží vedle jiných také značku Ferrari, je schopna ročně prodat patnáct i více těchto rychlých automobilů. Italská automobilka jí ale letos přidělila jen čtrnáct vozů. Dovozce se chystá dokonce prodat historicky nejdražší ze všech drahých aut, která se kdy objevila na českém trhu.
Italské supersporty ale nejsou jediné výlučné vozy, které se v tuzemsku prodávají. Ročně najde v české kotlině majitele v průměru jeden nový Rolls–Royce a jeden Bentley. Nově se pak letos mezi milionářskými vozy objeví značka Maybach. A rychlých raket s nápisem Porsche se letos udá pětadvacet kusů.
Kdo z kdysi chudého státu Čechů, Moravanů a Slezanů takovými vozy jezdí? Sportovní hvězdy a ti nejúspěšnější podnikatelé. Ve Ferrari se prohání Dominik Hašek a golfista Alexander Čejka. Zřejmě nejznámějším majitelem Rolls–Royce je vydavatel Fidelis Schlée. Jeden ze dvou Maybachů si zase objednal spolumajitel AAA, do Porsche usedá tenista Petr Korda a o žhavou novinku Audi RS 6 za tři miliony korun se zase nedávno zajímal privatizátor Třineckých železáren Tomáš Chrenek.