Menu Zavřít

Chybí více souvisejících služeb

27. 9. 2004
Autor: Euro.cz

PODNIKÁNÍ V LÁZEŇSKÝCH MĚSTECH Česká republika se považuje za lázeňskou velmoc. Vedle přínosů pro zdraví veřejnosti má lázeňství významný přínos také pro ekonomiku regionů. Je rovněž velkou šancí pro podnikatele.

**PODNIKÁNÍ V LÁZEŇSKÝCH MĚSTECH

bitcoin_skoleni

Česká republika se považuje za lázeňskou velmoc. Vedle přínosů pro zdraví veřejnosti má lázeňství významný přínos také pro ekonomiku regionů. Je rovněž velkou šancí pro podnikatele.

Přírodní léčivé zdroje a přírodní zdroje minerálních vod představují jedinečný a nezastupitelný zdroj přírodního bohatství s významným léčebným faktorem. Lázeňství v ČR má letitou tradici. Řada lázeňských míst, stejně jako celé lázeňství jako vědní a léčebný obor, v minulosti dosáhly evropského věhlasu. Lázeňství je ale také komplexem ekonomických činností různých odvětví a oborů, které vytvářejí materiální podmínky pro lázeňskou léčbu a zabezpečují uspokojování potřeb hostů. Vedle přínosů pro zdraví veřejnosti má i nesporné ekonomické výsledky. Lázeňství se tedy významně podílí na tvorbě hrubého domácího produktu, na příjmech státu i lázeňských měst a obcí. Ovlivňuje také investiční činnost, pomáhá zaměstnanosti a významně přispívá k rozvoji regionů. V lázeňských městech vzniká (nebo by měl vznikat) partnerský trojúhelník: lázně-podnikatel-obec. Všichni jmenovaní by měli mít zájem na tom, aby hosté byli spokojení a do města (lázní) se vraceli. I v tomto oboru platí: poskytovatelé služeb musí podřídit svou nabídku zájmům zákazníka. Ten musí dostat nejen základní produkt (v tomto případě lázeňskou péči), ale také co největší komfort a co nejlepší nabídku souvisejících služeb. Fungování takového trojúhelníku jsem nedávno zjišťovala v Třeboni. Zdejší lázně nepatří k největším, ale také ne k zanedbatelným. Zahraniční klientela zde není tak velká jako třeba v Karlových Varech - představuje 15 až 20 procent pacientů. Přesto jsou lázně celoročně zaplněny. V průměru má město po celý rok až 1000 lázeňských hostů denně, v létě je to pak denně až 30 000 dalších návštěvníků. To je už pro místní podnikatele velice slušný potenciál zákazníků. Hlavní vrchol pomyslného partnerského trojúhelníku tvoří lázně. V Třeboni jsou zatím dvoje - Aurora a Bertiny lázně. Oboje vlastní město. Je velice reálné, že v dohledné době k nim přibudou další, když o jejich vybudování na břehu rybníka Svět uvažuje soukromá společnost. Samotné město Třeboň se snaží lázeňství podporovat. A nejen investicemi do svých lázeňských domů, které v poslední době nebyly nijak zanedbatelné. Vedle podpory podnikání chce město rozvíjet také konferenční či kongresovou turistiku. I přes relativní dostatek restauračních služeb či prodeje zboží suvenýrového typu má nabídka služeb pro hosty města velké rezervy. Někteří podnikatelé stále nedoceňují důležitost totální orientace na zákazníka. N apříklad kavárna v centru města otvírá i v létě až v 11 hodin (turisté ale brouzdají po městě již mnohem dříve, lázeňští hosté mají procedury již ráno.) Ve městě také například chybí širší nabídka sportovně-relaxačních služeb a je zde mimo jiné nedostatek prodejen zeleniny, rychločistíren nebo úschoven kol. Podnikání v lázeňských místech tedy nabízí řadu příležitostí. Mnohde jsou ještě neobjevené zlaté doly.

  • Našli jste v článku chybu?