Menu Zavřít

Čína chce jezdit jako blesk

27. 10. 2010
Autor: Euro.cz

Nový úsek čínské rychlovlakové dráhy byl otevřen minulý týden

bitcoin_skoleni

Nový úsek čínské rychlovlakové dráhy byl minulý týden otevřen mezi Šanghají a hlavním městem provincie Chang-čou. Úsek měří 202 kilometrů a je dalším přírůstkem k již provozovaným 1069 kilometrům určeným pro superexpresní vlaky. Zatím se jezdilo na trati spojující provinční metropole Wu-Chan a Kanton, ta byla uvedena do provozu na konci roku 2009. Na nové dráze jezdí – jak alespoň uvádějí čínské zdroje – soupravy vyrobené výhradně v Číně. Pravdou ovšem je, že vycházejí z modelu Siemens Velaro. Odpovídá tomu i označení: souprava Siemensu měla číslo CRH3, čínská nese CRH380.
Vlak může dosáhnout rychlosti přes 420 kilometrů v hodině, na trati ale jezdí maximálně okolo 350 km/h. Průměrná rychlost je nicméně ještě nižší, něco pod 250 kilometry. Celý dvousetkilometrový úsek zvládne vlak za zhruba 45 minut. Čína plánuje stavět další tratě, uvažuje se také o propojení některých evropských metropolí s těmi čínskými. Čínské ambice navíc sahají i k pokoření nejvyšší rychlostní mety, kterou drží francouzská souprava TGV. Ta jela dosud nejvyšší rychlostí 575 kilometrů v hodině. Do roku 2012 prý hodlají Číňané utratit za rozvoj vysokorychlostních drah přes 300 miliard dolarů.

  • Našli jste v článku chybu?