Po masivních investicích do fotbalu obrací Čína svou pozornost na další populární sport – ragby. Společnost Alisports, sportovní odnož internetového prodejce Alibaba, dá do jeho rozvoje během příštích deseti let 100 milionů dolarů (asi 2,5 miliardy korun).
Alisports podepsala se světovou asociací World Rugby (WR) už v dubnu letošního roku dohodu, ve které se zavázala, že se v příštích deseti letech zasadí o popularizaci ragby v nejlidnatější zemi světa.
Konkrétní detaily plánu na vytvoření další ragbyové velmoci zveřejnila Alisports nyní. Během příštích deseti let investuje do ragby 100 milionů dolarů, které budou využity na rozvoj mužské i ženské ligy, a také na sedmičkovou podobu sportu, která byla letos v brazilském Riu poprvé zařazena na program olympijských her.
V rámci projektu WR „Get Into Rugby“ chce Čína dostat ragby na deset tisíc univerzit a během pěti let k němu přitáhnout milion nových hráčů, třicet tisíc trenérů a patnáct tisíc rozhodčích. Zároveň podpoří ragby i marketingově a bude jej vysílat v televizi. Na oplátku by se na její půdě v budoucnu mohlo konat mistrovství světa. Za dva roky bude pořadatelem světového šampionátu Japonsko.
„Strategií World Rugby je rozšířit světovou rodinu ragby. Čína je v tomto směru nejdůležitější,“ zdůrazňuje výkonný ředitel WR Brett Gosper. „Věříme, že se nám podaří vybudovat silnou a stálou základnu, která zajistí, že se Čína dostane do takové pozice, aby se mohla stát velkou silou na mezinárodním poli.“
Přečtěte si, jak hospodaří milánský Inter, který nedávno přešel do čínských rukou: Vzkříšení Interu Milán: Číňané, diváci, ale hlavně góly |
Ragby má v Číně krátkou tradici. Ještě v roce 1991 bylo v celé zemi pouze třicet registrovaných hráčů (nyní 76 tisíc) a součástí světové federace se Čína stala až o šest let později. Národní tým se dosud nekvalifikoval na mistrovství světa a ve světovém žebříčku mu v současnosti patří 68. pozice (Česká republika je 32.).
Prioritou Číny na sportovním poli zůstává fotbal, což se projevuje v investicích do evropských klubů. Číňané například figurují v majetkových strukturách týmů Manchesteru City, Atlética Madrid či Interu Milán. V České republice vlastní společnost CEFC pražskou Slavii.
O čínských investicích do sportu dále čtěte:
Na fotbale nevyděláte, varuje čínské investory nejbohatší z nich
Dohodnuto. AC Milán nejdražší čínskou fotbalovou akvizicí