Menu Zavřít

Čínské aerolinky koupí deset procent v Air France. Zaplatí deset miliard

28. 7. 2017
Autor: Profimedia.cz

Letecká společnost China Eastern Airlines koupí podíl deset procent v aerolinkách Air France-KLM. Je to vůbec první investice jedněch ze tří největších čínských státních aerolinek do západní letecké společnosti. Dohoda je součástí širšího plánu mezi společnostmi Delta Air Lines, Virgin Atlantic a Air France-KLM, který má prohloubit jejich alianci.

China Eastern za podíl zaplatí 375 milionů eur (9,8 miliardy korun). Investice je podle firmy v souladu se snahou čínské vlády vytvořit novou Hedvábnou stezku a zlepšit obchodní a dopravní spojení mezi Asií a Evropou.

China Eastern stejně jako konkurenční státní aerolinky China Southern Airlines a Air China rozšiřují síť tras kvůli růstu cestovního ruchu a obchodu. Zatímco společnost HNA, která je mateřskou firmou největších čínských soukromých aerolinek Hainan Airlines, již získala podíly v několik západních aerolinkách, žádný ze tří největších státních přepravců tak zatím neučinil.

Koupě podílu je součástí plánu prohloubení aliance mezi společnostmi Virgin Atlantic, Air France-KLM, Delta Air Lines a China Eastern. V rámci tohoto plánu Air France-KLM koupí podíl 31 procent ve Virgin Atlantic za zhruba 220 milionů liber. Richard Branson, který v roce 1984 Virgin Atlantic založil, tak přijde o kontrolu nad firmou, protože jeho podíl v aerolinkách klesne na 20 procent z nynějších 51 procent. Delta, která nyní vlastní 3,2 procenta akcií China Eastern, pak rovněž koupí podíl deset procent v Air France-KLM.


China Eastern chce podíl na pražském letišti. Čtěte více

 China Eastern má zájem o podíl v pražském letišti


Air France-KLM, Delta Air Lines a Virgin Atlantic ve čtvrtek večer oznámily, že se dohodly na vytvoření globálního společného podniku, kterým chtějí konkurovat nízkonákladovým firmám. Slíbily, že nabídnou nejkomplexnější síť tras přes Atlantik.

bitcoin_skoleni

Air France-KLM dnes rovněž uvedla, že její zisk ve druhém čtvrtletí stoupl na 367 milionů eur z 41 milionů eur ve stejném období loni. K růstu přispěly nižší ceny pohonných hmot, nárůst přepravy, snížení počtu zaměstnanců a další restrukturalizační opatření. Tržby stouply o 6,3 procenta na 6,6 miliardy eur.

Dále čtěte:

Konkurence pro Airbus a Boeing? Čína a Rusko chystají společný projekt

Brusel znovu udělil aerolinkám miliardové pokuty za kartel

Nový vládce evropského nebe: Ryanair loni předčil Lufthansu


  • Našli jste v článku chybu?