Menu Zavřít

Citroën C3: serenáda pod širým nebem

26. 3. 2010
Autor: profit

Francouzský Citroën letos omladil malý městský model C3. Druhá generace začíná na 239 900 korunách a konkuruje velikostí i cenou Škodě Fabia, Opelu Corsa nebo Renaultu Clio.

Autor: Citroën

První generace C3 se vyráběla od roku 2002 ve francouzském Aulnay a své zákazníky si získala mimo jiné podobou s legendárním typem 2CV, zvaným kachna. Úspěch měl vůz hlavně u žen a starších zákazníků. Jaké je naše hodnocení letošní verze? K testu jsme měli „cé trojku“ poháněnou naftovým motorem 1,6 HDI. Byl to pětidveřový hatchback, třídveřová verze přijde do Česka až v květnu. Auto mělo takzvané panoramatické čelní sklo Visiodrive, které je jedním z hlavních lákadel marketérů Citroënu.

Prvním z našich dojmů byla skutečnost, že druhá generace se už moc nepodobá té první. Karoserii sice zůstal vysoký profil s kulatými blatníky, kachní rysy se ale vytratily. Design je poplatný nové image značky, která si přestala pohrávat s retro motivy a sází na futuristický styl. Tomu nahrává výše zmíněné panoramatické přední okno, které je vytažené až někam do poloviny střechy.

Futuristický byl také interiér, ve kterém se nešetřilo imitací hliníku. Designéři přepracovali palubní desku, která připomíná letecký kokpit. Její spodní část ustoupila nohám posádky, a tak se vpředu nemusíte vůbec uskromňovat. Vzadu je to už horší. Zato v kufru jsme našli nadprůměrných 300 litrů prostoru.

bitcoin_skoleni

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Citroën C3 1,6 HDI typ vozu - pětidveřový hatchback motor - naftový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 66 kilowattů max. rychlost - 180 km/hod zrychlení 0-100 km/hod - 11 sekund spotřeba - 4,3 l/100 km kufr - 300 litrů cena - 404 900 Kč

Jízdní vlastnosti odpovídají městskému automobilu. Komfortní podvozek spočívající na koncernové platformě PSA1, kterou vůz převzal od předchůdce, zaručuje výbornou manévrovatelnost. Na dálnici je to horší. Z nuly na sto kilometrů v hodině se naše auto šplhalo jedenáct sekund, při vysokých otáčkách motoru jsme už v kabině neslyšeli rádio. Motor HDI to ale vyvažuje úsporností. Naše spotřeba se pohybovala do pěti litrů nafty na sto kilometrů.

Citroën C3 se hodí těm zájemcům, kteří chtějí úsporný, vybavený a přitom zajímavý vůz do města. Za naší modrou barvou s názvem Boticelli se otáčeli chodci, k výběru je spousta dalších barev. Kromě toho lze od druhého stupně výbavy počítat se šesticí airbagů, klimatizací a tempomatem. Startovní cena ve výši 239 900 korun s DPH vypadá příznivě, ale za tyto peníze je jen auto se slabým benzinovým motorem 1,1 litru. Kdo chce námi testovaný diesel, musí zaplatit více než 400 tisíc korun.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Citroen C3 je malé auto do města, které využijí firmy jako úsporný referentský vůz. Určitě bude lákat kreativce, marketéry, designéry a všechny svobodné profese, které se chtějí odlišit od svého okolí. Kvůli malému prostoru vzadu se nehodí pro taxikaření, solidní kufr ale umožňuje kurýrní přepravu.
  • Našli jste v článku chybu?