Potravinářský obchod
Ročenka českého a slovenského obchodu, kterou po loňské premiéře opět připravil časopis Moderní obchod ve spolupráci s německou agenturou M+M EUROdATA, přináší podrobné informace z oblasti potravinářského obchodu. Obsahuje na 140 portrétů obchodních firem a aliancí, k porovnání slouží data z let 1996 až 1999. Věnuje se rovněž vzájemným vazbám mezi potravinářskými obchodními firmami a skupinami. Naznačuje současné trendy v oboru v České republice a na Slovensku a zmiňuje i vývoj evropský. Analýzy napovídají, že v tuzemsku je obchod s potravinami ve srovnání s vyspělými státy ještě stále rozdrobený. Koncentrace ovšem pokračuje, a tak loni maloobchodní tržby pěti největších skupin již dosáhly 79,8 miliardy korun. Přesto je tento podíl, dosahující 30 procent, výrazně nižší než v zemích Evropské unie. Žebříčku nejúspěšnějších vévodí společnosti Makro, Ahold, Rewe či Kaufland. Zatímco v roce 1995 měla desítka největších obchodních firem v Česku obrat 41 miliard korun a byly v ní čtyři české firmy, letos se počítá s obratem až 200 miliard a domácí zástupce je v desítce jediný.
Ročenka českého a slovenského obchodu 2000. České a slovenské odborné nakladatelství, 2000. 320 stran. Cena 2800 Kč/Sk. Také v elektronické verzi (CD-ROM) za stejnou cenu, komplet za 3800 Kč/Sk.