Cestovní kancelář FISCHER včera zveřejnila své výsledky za rok 2010. Služeb cestovní kanceláře využilo v roce 2010 přes 130 tisíc klientů, tržby přesáhly 2,1 miliardy korun a hospodaření skončilo ziskem před zdaněním ve výši 43 milionů korun.
Foto: Profimedia.cz
V roce, který byl pro cestovní ruch vůbec nejtěžší v novodobé historii a kdy se celkový trh propadl o více než 20 procent, to jsou velmi dobré výsledky. V letošním roce CK FISCHER již očekává postupné oživení poptávky a mírný růst trhu.
Trh výjezdové turistiky se za poslední dva roky propadl dokonce o 35 procent. Z tohoto pohledu je pokles tržeb CK FISCHER v letech 2009 a 2010 o necelých 20 procent mimořádným úspěchem a potvrzuje zvyšující se podíl této cestovní kanceláře na českém trhu.
Výkonný ředitel CK FISCHER Jiří Jelínek k výsledkům říká: „Loňský rok byl pro cestovní ruch vůbec nejtěžším rokem v novodobé historii. Do výsledků cestovních kanceláří se promítla celá řada negativních vlivů. Plně se projevila ekonomická krize. Museli jsme čelit problémům díky islandské sopce a obavám lidí o pravidelnost letecké dopravy. Dále kvůli řecké krizi poklesl zájem o dovolené na řeckých ostrovech.“ A dodává: „Proto považuji za velmi úspěšnou každou cestovní kancelář, která loni skončila v zisku. S naším ziskem přes 40 milionů korun patříme mezi vůbec nejziskovější cestovní kanceláře u nás.“ A zdůrazňuje: „V době krize totiž není umění udržet si počet klientů, ale vykazovat zisky.“