V dnešní době musí každý správný businessman pečovat o svou dobrou image. Nejde jen o styl oblékání, image totiž představuje také způsob, jakým komunikujeme s okolím, jak se prezentujeme a jak nás ostatní následně vnímají. Patří sem třeba styl jednání, komunikace, gesta, ale i výběr oblečení a doplňků. Co všechno dnes musí splňovat správný businessman?
Správně zvolený šatník, který bude vypadat dobře a bude vás zároveň také bavit, může pro váš úspěch v businessu udělat hodně. Dodá vám potřebnou eleganci, a díky tomu na jakékoliv schůzce s klientem vždy zanecháte skvělý první dojem.
Móda je v dnešní době v podstatě životním stylem. Muži čím dál častěji místo konfekce volí krejčovské salóny, kde si nechávají šít oblečení na míru. Každý správný businessman potřebuje alespoň jeden kvalitní a dobře padnoucí oblek, samozřejmě je však lepší jich mít v zásobě více. Ve chvíli, kdy jednáte s někým významným, je totiž dobré na každou schůzku vynést jiný model. Pokud si váš klient na módu potrpí, jistě tak uděláte dobrý dojem.
Jestliže se nejedná o oblek určený pouze na pohřby, neměl by být černý. Nebojte se zvolit odstíny modré, šedé nebo třeba hnědé barvy, můžete zkusit také nenápadné vzory. Nezapomeňte však s oblekem sladit také vhodnou košili, pásek a boty. V současné době je u nás oblíbená třeba firma Blažek, která se soustředí na výrobu a prodej pánských oděvů.
Co se týče business casual stylu, ve kterém budete pravděpodobně chodit nejčastěji, jedná se o méně formální obleky nebo třeba o libovolnou kombinaci saka a kalhot.
Investujte do svého šatníku
Důležité jsou i doplňky
Správného businessmana nedělá jen hezký oblek, ale také vhodně zvolené doplňky. Vyplatí se sáhnout třeba po kvalitních hodinkách. Čím dál oblíbenější jsou hodinky ze dřeva s vlastním gravírováním, které vyrábí například česká firma Woowa. S ostatními šperky to ale nepřehánějte. Vyhnout byste se měli řetízkům, náušnicím i piercingu. Rozšířené jsou naopak náramky, případně také pánské prsteny. Pokud jde o brýle, měli byste si vybrat slušivé obroučky, které budete vždy udržovat v perfektním stavu.
Dobrý dojem na klienta můžete udělat také pomocí předmětů, které nosíte na pracovní schůzky. Píšete si během jednání poznámky nebo podepisujete smlouvy? Používejte k tomu kvalitní pero. Levná propiska s firemním logem dnes nikoho neohromí. Originální plnicí i kuličková pera si můžete nechat vytvořit i na zakázku, věnuje se tomu například česká firma Perka.
K vaší prezentaci mohou sloužit také dobře graficky zpracované vizitky. Kromě toho se vyplatí investovat také do kvalitní kožené tašky či brašny na notebook. Veškerá elektronika, kterou používáte na prezentacích, by měla být především funkční a v dobrém stavu.
Dbejte na svůj vzhled
Stejně jako kvalitní oblečení je důležitou součástí vaší image také upravený vzhled. Strhaný výraz, přebytečná kila a neupravené nehty totiž na nikoho dojem neudělají. Proto byste péči o svůj vzhled měli věnovat dostatek času. S úpravou vlasů, ošetřením mastné pleti nebo zastřižením vousů si můžete poradit ze dne na den. Pro zdokonalení vašeho vzhledu však můžete využít také služeb estetické medicíny.
Estetická medicína je v dnešní době již dobře známá a počet mužských klientů neustále stoupá. Větší zájem je spojený především se vzrůstajícím důrazem na vizáž v profesní oblasti, zdokonalení vzhledu proto hojně využívají právě businessmani a muži na vyšších pozicích. Zároveň se již nejedná pouze o služby, které by si mohlo dovolit jen pár vyvolených. Stačí tedy pouze odhodit stud a vybrat si některou z nabízených procedur.
Všeobecný úbytek pohybu a sedavé zaměstnání mají často vliv na naši figuru. Žádný businessman se ale nechce prezentovat dvojitou bradou a nedopnutými kalhotami. K tomu, abyste se opět dostali do formy, vám kromě zdravého pohybu a stravy může pomoci estetický zákrok na dermatologické klinice Medik Haus v podobě prémiové liposukce lipoX SLIM. Díky této metodě se zbavíte přebytečných kil bezbolestně a výsledky na sobě budete moci pozorovat již během dvou týdnů.
Navštívit kliniku s estetickou medicínou v dnešní době není žádné tabu. Jedním z důvodů, proč stále více mužů vyhledává pomoc při shazování kil v této oblasti, je především rychlá rekonvalescence, která umožňuje se ihned po zákroku vrátit zpět do běžného života a také do práce. Samotný zákrok nepředstavuje žádný bolestivý proces, jako tomu bývá u běžných chirurgických zákroků. Pocítíte pouze lehké štípnutí a vše bude hotové během několika desítek minut.
Mezi další záležitosti, které muži na svém vzhledu řeší, patří také vypadávání vlasů. Pokud se s tímto problémem potýkáte a cítíte se kvůli tomu v pracovním i osobním životě nepříjemně, vyplatí se vyzkoušet speciální aplikaci kmenových buněk do vlasů. Tato procedura ozdraví poškozené vlasy a nastartuje růst nových, proto také patří mezi nejvyhledávanější estetické zákroky. S dobrým pocitem ze sebe samého se následně změní i váš přístup k práci. Businessman se zdravým sebevědomím vystupuje při jednání se zákazníky s patřičnou jistotou a dokáže na své okolí udělat vždy dobrý dojem.
Předsudky v oblasti vypadávání vlasů již ztratily na významu a spíše se dnes mezi lidmi setkáváme s názorem typu: „Proč s těmi vlasy nic nedělá, když existuje tolik možností?“. Tento zákrok je přitom zcela jednoduchý. Provádí se pomocí aplikace výtažků z kmenových buněk tenkou jehlou do míst, která vyživují vlasové kořínky. Během několika minut dojde k obnově pokožky a dostaví se dlouhodobě viditelný efekt. Po odchodu z kliniky tak nikdo nepozná, že jste právě takový zákrok podstoupili.
Hlavní je profesionální přístup
Není to ale pouze perfektní forma, stylový oblek a značkové boty, které z vás udělají gentlemana na úrovni. Nejdůležitější je samozřejmě slušné chování a profesionální přístup. Pokud bude váš styl komunikace neslušný, přehnaně aktivní nebo naopak znuděný, skvělý první dojem, který za vás vytvořilo kvalitní oblečení a doplňky, přijde okamžitě nazmar.
Vaše jednání mluví vždy za vás. Poprvé se s obchodními partnery můžete setkat třeba při pracovním obědě, na společenské akci nebo během služební cesty. Pokud se budete soustředit hlavně na to, abyste neudělali nějakou chybu, váš projev může působit strojeně, křečovitě a nejistě. Raději se uvolněte, zaměřte se na své znalosti a schopnosti a zkuste se vyjadřovat věcně. Nikdy také nezapomínejte na slušnost a etiketu.
Nechtějte se obchodním partnerům zalíbit za každou cenu, tím je můžete spíše odradit. Mezi naprosto neprofesionální jednání patří například sdělování osobních problémů či přehnaná familiárnost. Své problémy proto raději nechte doma a soustřeďte se na vašeho klienta.