Menu Zavřít

Co naplní Toyota Arenu?

1. 4. 2005
Autor: Euro.cz

Fotbalový marketing

PRAHA (try) - Mezinárodní agentura Millward Brown připravuje pro fotbalový klub AC Sparta Praha v Česku ojedinělý průzkum chování potenciálních diváků. Podobnou analýzu agentura zpracovala například i pro slavný Juventus Turín.
Výsledky výzkumu, který Spartu přijde na statisíce korun, budou sloužit zejména marketingu klubu. „Při využití závěrů průzkumu uvažujeme i o spolupráci s novým vedením fotbalového svazu,“ uvedl obchodní ředitel Sparty Dušan Svoboda. Klub si od průzkumu slibuje, že na jeho základě zvýší počet diváků na ligových utkáních až na dvojnásobek. Průměrná návštěva na Spartě činila loni 5630 diváků, na první jarní ligový zápas jich letos přišlo 1657. „Fotbalový klub jako obchodní společnost s jasným programem musí postupovat při analýze potřeb svých klientů stejně, jako firma zabývající se výrobou rychloobrátkového zboží nebo elektroniky. Klub musí vědět, jak má obchodní politiku přizpůsobit potřebám diváků. Jak a proč právě tak tráví fanoušci volný čas,“ říká Svoboda. Průzkumu, který má být hotov do konce dubna, se účastní více než tisícovka respondentů, a to převážně z Prahy a Středočeského kraje. Akce začala v březnu skupinovými moderovanými diskusemi, kterých se zúčastnili jak aktivní fanoušci Sparty, kteří pravidelně navštěvují Toyota Arenu, tak fanoušci, kteří se definují jako příznivci klubu, ale na stadion chodí nepravidelně.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).