Menu Zavřít

Commerzbank hledá peníze pro novou strategii. Plánuje prodat divizi mBank

27. 9. 2019
Autor: piotr iłowiecki, Flickr.com (CC BY-SA 2.0)

Druhá největší německá banka Commerzbank hodlá prodat svou polskou divizi mBank, která působí rovněž v České republice. Commerzbank o tom informovala v rámci prezentace svého nového strategického programu. Prodejem většinového podílu v mBank chce Commerzbank získat finanční prostředky, které umožní rychlejší realizaci nové strategie a souvisejících investic.

Commerzbank vlastní v polské mBank podíl 69,3 procenta. S akciemi mBank se obchoduje na varšavské burze, tržní hodnota podniku se nyní pohybuje kolem 14 miliard zlotých (82,5 miliardy korun). Polská mBank loni dosáhla tržeb 1,1 miliardy eur (28,5 miliardy korun), zisk před zdaněním pak činil 346 milionů eur.

V České republice zahájila mBank provoz na podzim 2007. Loni banka v Česku zvýšila provozní zisk na 446 milionů Kč z předloňských 220 milionů korun. Počet klientů se zvýšil asi o 10 tisíc na 660 tisíc.

Commerzbank v rámci nové strategie rovněž provede úplné převzetí divize Comdirect, ve které nyní vlastní podíl kolem 82 procent. Následně tuto divizi integruje do svých aktivit.

Commerzbank také potvrdila, že zruší 4300 existujících pracovních míst, ale zároveň vytvoří dva tisíce nových pracovních příležitostí ve strategických oblastech, jako jsou například informační technologie. Ve finále se tak počet zaměstnanců sníží o 2300 osob, což odpovídá necelým šesti procentům celkové pracovní síly banky.

Přečtěte si komentář: Patologie moderní doby  Jiří Zatloukal

Dále čtěte:

Banky, platby, vteřiny. Posílání peněz bude rychlejší

Revolut vstoupil na český trh. Fintechová firma na něm chce mít do konce roku 100 tisíc zákazníků

MM25_AI

V Česku startuje Apple Pay, platit se dá iPhony i chytrými hodinkami

Ani hotově, ani kartou. Češi si oblíbili mobilní platby

  • Našli jste v článku chybu?