Menu Zavřít

Contactel zdarma

11. 7. 2003
Autor: Euro.cz

České radiokomunikace

WT100

PRAHA (mtc) - Těsně před konáním mimořádné valné hromady Českých radiokomunikací (ČRa) schválilo a podepsalo jejich představenstvo „darování“ čtyřicetiprocentního podílu v Contactelu společnosti TDC. Právě na této valné hromadě, svolané na 22. července do Poděbrad, bude představenstvo muset vysvětlovat také svoji činnost ve vztahu k podílu ČRa v Contactelu a nízké znalecké ocenění tohoto podílu. Představenstvo ČRa však minulý týden schválilo smlouvu s TDC (7. července) a také ji podepsalo (8. července), takže mimořádná valná hromada se v tomto bodě sejde s křížkem po funuse. Nespokojený minoritní akcionář, společnost Netla Management, která o její svolání požádala a za níž podle informací týdeníku EURO stojí Pavel Tykač, tak už nebude moci tuto na první pohled nevýhodnou transakci zastavit či dosáhnout navýšení ceny.
TDC za jednu korunu koupí od ČRa jejich čtyřicetiprocentní podíl v Contactelu, a stane se tím jediným vlastníkem tohoto alternativního operátora. Proč ČRa prodalo tak levně, respektive dalo podíl v Contactelu zadarmo, a proč představenstvo ČRa podepsalo smlouvu těsně před konáním valné hromady, zodpověděla tisková mluvčí ČRa Jana Němcová: „Podíl byl oceněn soudem určeným znalcem Vladimírem Smejkalem. Finanční výsledky Contactelu jsou v souladu s tímto oceněním. A ze stanov společnosti ČRa nevyplývá, že by podpis takové smlouvy musela schvalovat valná hromada. Jednání o prodeji probíhala již delší dobu, k podepsání smlouvy došlo ve chvíli vyjasnění subjektu ze strany TDC group, které bude podíl odprodán.“
Alternativní telefonní operátor Contactel má základní jmění 2,3 miliardy korun a jeho tržby letos převýší jednu miliardu. V uplynulých letech vršil ročně mnohasetmilionové ztráty, ale letošek má být bodem obratu. „Červen byl posledním měsícem, kdy jsme byli v červených číslech. Za červenec již vykážeme provozní zisk,“ uvedla tisková mluvčí Contactelu Romana Tomasová.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).