Státní agentura CzechTourism dostala od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu ve výši 90 tisíc korun. Podle úřadu porušila zákon při výběru firem pro uspořádání Českých dnů v Číně.
CzechTourism údajně nedovoleně omezil počet uchazečů, když po nich požadoval reference alespoň tří obdobných zakázek v asijských zemích, kde by propagovali ČR jako celek. Tendru za 19 milionů korun se tak nemohly zúčastnit firmy, které v Asii dělaly reklamu jen některému oboru či instituci, byť s lepší nabídkou.
Do výběrového řízení se nakonec přihlásil jediný zájemce, který navíc podmínkám nevyhověl. „Nabídka vybraného uchazeče tedy nebyla úplná a agentura CzechTourism ji měla z účasti v zadávacím řízení vyloučit,“ tvrdí místopředseda antimonopolního úřadu Kamil Rudolecký. Proti pokutě se může CzechTourism odvolat k předsedovi ÚOHS.