Menu Zavřít

CzechTrade posílí své působení v regionech

23. 8. 2004
Autor: Euro.cz

PODPORA PODNIKÁNÍ Prostřednictvím regionálních manažerů bude CzechTrade blíže firmám v regionech. Manažer mimo jiné seznámí tamní firmy s nabídkou služeb agentury, které mohou zvýšit export.

bitcoin_skoleni

PODPORA PODNIKÁNÍ Prostřednictvím regionálních manažerů bude CzechTrade blíže firmám v regionech. Manažer mimo jiné seznámí tamní firmy s nabídkou služeb agentury, které mohou zvýšit export. Zejména v odlehlejších částech ČR musí firmy čelit řadě bariér a nedostatku rozvojových příležitostí, majících svůj původ ve slabé síti profesionálních podpůrných služeb a drahém přístupu ke službám pro podporu podnikání. Boj s těmito omezeními je úlohou pro veřejný sektor. Jednou z perspektivních a dlouhodobě účinných cest za zvýšením životní úrovně je silný export. CzechTrade pro jeho rozvoj vedle vlastních zdrojů využije i prostředky strukturálních fondů Evropské unie. BLÍŽE FIRMÁM Filozofie regionálních aktivit Czech-Trade vychází z potřeby být blíže exportně připraveným firmám v regionech. „Chceme využít zkušenosti, které jsme získali z pilotního projektu realizovaného ve spolupráci s Jihočeskou hospodářskou komorou v Českých Budějovicích a z výsledků několikaleté spolupráce v rámci naplňování vlastní strategie budování Regionálních informačních míst (RIM),“ říká Jitka Hanzlíčková, pověřená řízením agentury CzechTrade. Proto CzechTrade připravil projekt regionálních manažerů. Vybraný regionální manažer působí v daném regionu a přímo oslovuje firmy s nabídkou služeb CzechTrade, které mohou zvýšit export dané firmy. Je pomocnou rukou konzultantů v centrále, kteří pro firmy sestavují exportní plány či sjednávají obchodních jednání. „Zatímco doposud Czech-Trade v regionech převážně organizoval vzdělávací akce a konzultace s řediteli zahraničních kanceláří, regionální manažeři znamenají přímou dostupnost všech služeb agentury v místě,“ upřesňuje Jitka Hanzlíčková. V úvodní fázi bude spolupráce z Jihočeského kraje rozšířena do kraje Jihomoravského (Brno), Moravskoslezského (Ostrava) a Olomouckého (Přerov). „První čtyři regiony jsme vybrali na základě výsledků předchozí spolupráce,“ vysvětluje Jitka Hanzlíčková. V regionech proběhne výběrové řízení na konkrétního partnera. PŘÍKLAD Z PŘEROVA**

V roce 2003 proběhlo v regionech 137 společných akcí s účastí 1090 firem. Ve srovnání s předcházejícími léty to znamená výrazné posílení regionální spolupráce. Příkladem dosavadní spolupráce v regionech byl například pilotní projekt „Podpora inovací a síťování malého a středního podnikání“. Ten je reakcí na trendy hospodářské politiky v zemích EU, potřebu čelit globalizaci i na fakt, že v ČR přestavují malé a střední podniky přes 99 procent všech podniků, ale pouze 37 procent vývozu. Na projektu spolupracovali CzechTrade a jeho zahraniční kancelář v Rotterdamu, Krajské zastupitelstvo Olomouckého kraje a Hospodářská komora Přerov. Jeho cílem bylo ukázat firmám výhody vytváření inovačních sítí a posunout technologický vývoj malých a středních podniků.

  • Našli jste v článku chybu?