Doprava Na nejsledovanější dálnici řádí další kontrola, kterou tam vyslalo ministerstvo dopravy. Tentokrát se kontroloři zaměřují na všechny čtyři rekonstruované úseky D1, nikoli jen ten „problémový“ mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Výsledek předchozí kontroly, kterou provedl Státní fond dopravní infrastruktury, už je znám: Projektant definoval požadavky na únosnost provozorní krajnice jako na novou vozovku. A to je prapůvod dnešních sporů.
Napjaté vztahy mezi „šprajcující“ se firmou OHL ŽS a „neústupným“ Ředitelstvím silnic a dálnic se aktuálně dostaly do další fáze. Podle zápisu ve stavebním deníku stavební společnost opět přerušila práci, protože jí prý nevyšla měření únosnosti podloží krajnice.
Tento vývoj nejspíš umocní pocit nespokojenosti ministra dopravy v demisi Zdeňka Žáka, který se již minimálně dva týdny „limitně blíží rozhodnutí“. Kromě kontrolorů se rekonstrukci dálnice dívá na zoubek Nejvyšší kontrolní úřad a údajně i policie.