Menu Zavřít

Další část čtvrti Smíchov City musí mít posudek EIA, rozhodl magistrát

24. 7. 2019
Autor: Sekyra Group

Druhá z plánovaných několika etap stavby nové čtvrti Smíchov City na místě bývalého smíchovského nákladového nádraží bude muset mít posouzení vlivu na životní prostředí. Podle databáze EIA o tom rozhodli úředníci pražského magistrátu. První etapa už platný posudek má a podle výkonného ředitele investorské firmy Sekyra Group Leoše Anderleho by se měla začít stavět letos. Rozsáhlá zástavba má na brownfieldu postupně vznikat v následujících zhruba 15 letech.

Aktuálně projednaná část se má nacházet v jižní části brownfieldu a má sestávat z ústředí České spořitelny, tří kancelářských budov a hotelu s obchody. Podle oznámení v databázi EIA by investor chtěl začít stavět v roce 2022 a skončit o dva roky později. „Není to negativní věc, že takovéto rozhodnutí bylo vydáno,“ řekl Anderle. Dodal, že společnost od začátku počítala s kompletním posouzením vlivu projektu na životní prostředí.

První fáze za zhruba tři miliardy korun, která by se měla začít stavět letos, zahrnuje tři domy v blízkosti autobusového nádraží Na Knížecí. Budovy budou mít maximálně šest podlaží, v přízemí se počítá s prostorami například pro restaurace, kavárny, ordinace či menší kanceláře. Součástí je větší kancelářská budova. „Předpokládám, že bychom v říjnu nebo v listopadu měli mít povolení, běží tendr na generálního dodavatele a chtěli bychom začít stavět do konce letošního roku,“ uvedl Anderle.

Celý projekt by měl být podle investora rozdělen na pět až šest etap. Součástí jsou navazující dopravní stavby, z nichž největší je dopravní terminál u smíchovského nádraží, na kterém firma spolupracuje s městem. Vznikne autobusový terminál, záchytné parkoviště P+R a také se posune současná lávka pro pěší, aby se z ní dalo scházet přímo na perón.

Projekt zahrnuje 216 099 metrů čtverečních pozemků a v nové čtvrti má bydlet až 3300 lidí. Součástí projektu jsou základní a mateřská škola, kulturní centra, městská zeleň a nová třída pro pěší. Výstavba by měla postupovat směrem od autobusové zastávky Na Knížecí a celý projekt by mohl být dokončen zhruba za 12 až 15 let.

bitcoin_skoleni

Metro ano, Břevnovská radiála ne. Adam Scheinherr vybírá, na které stavby pošle Praha miliardy

Přečtěte si také:

Klíčové dopravní stavby nezastavíme, zní z pražské radnice. Které to ale podle koalice jsou?

Ťok a zástupci Prahy se shodli na zahájení výkupu pozemků pro dostavbu okruhu

Praha chce vrátit tramvaje na Václavské náměstí, dopravní podnik začne s přípravami

Blamáž na trase D: Praha a DPP nemohou vyhlásit výtvarnou soutěž na stanice

Stavba metra D: dopravní podnik zahájí geologický průzkum za 1,58 miliardy korun

Praha plánuje novou vlakovou linku. Propojila by Smíchov, Vršovice a Běchovice

Vlaky z centra Prahy pojedou k letišti 25 minut. Modernizace trati má být v roce 2028

  • Našli jste v článku chybu?