Včera byli v Cannes vyhlášeni vítězové kategorií Radio, Outdoor a Media, známé jsou i shortlisty v kategoriích Design a Cyber. České práce se neprosadily.
V kategorii Radio si titul Gold Campaign odnesla serie spotů pro Heineken, vytvořených severoamerickou pobočkou agentury Euro RSCG Worldwide. Grand Prix v kategorii Radio nebyla udělena, podle předsedy poroty Paula Lavoie z agentury Taxi si toto ocenění zasloužila kampaň kolumbijského červeného kříže od Leo Burnett, podle pravidel ale Grand Prix nemůže získat charitativní kampaň. Sociální reklamy mají z tohoto důvodu letos poprvé vlastní Grand Prix v kategorii Good.
V kategorii Outdoor zvítězila argentinská agentura DEL CAMPO/NAZCA SAATCHI & SAATCHI s kampaní pivovarské skupiny Inbev. Pro tu vytvořila telefonní budku do restaurací, která simuluje hluk různých pozadí - školu, jednání nebo posilovnu a uklidňuje tak partnerky, že dotyčný nevysedává v baru. Ocenění Grand Prix Campaign si v kategorii Outdoor odnesla kampaň oblečení Diesel od agentury Anomaly z New Yorku.
Grand Prix za Media získali australští Leo Burnett s kampaní pro Canon. Pro předsedkyni poroty Laury Desmond, Global CEO Starcom MediaVest Worldwide, byly hlavními kritérii při posuzování kampaní srozumitelnost a jednoduchost, dlouhodobý efekt kampaně a obchodní výsledky. Brazilští Leo Burnett byli také vyhlášeni Mediální agenturou roku.
V kategorii Radio soutěžil za Českou republiku náborový spot na copywritera agentury Publicis. Do Outdooru se přihlásili JWT s kampaní na přípravek Canesten Gyn, Kaspen/Jung von Matt s kampaní elektrovýrobce ETA, Euro RSCG se sérií pro Café v galerii Dox a klenotnictví Belda a Revolta s kampaní pro dětský web Ententyky.cz. Do kategorie Media se z Česka přihlásila kampaň na Birell od UM Prague, Kooperativa od Kaspenu/Jung von Matt a kampaň T-Mobile u příležitosti koncertu Pink.