Prestižní americký motoristický magazín ocenil vůz, který se ještě v USA neprodává Švédská společnost Volvo Cars Corporation patří mezi přední světové výrobce automobilů. S produkcí přes 450 tisíc vozidel ročně, které se vyrábějí v pěti zemích světa, je tato společnost nosným pilířem luxusní divize Premier Automotive Group automobilky Ford.
Prestižní americký motoristický magazín ocenil vůz, který se ještě v USA neprodává
Švédská společnost Volvo Cars Corporation patří mezi přední světové výrobce automobilů. S produkcí přes 450 tisíc vozidel ročně, které se vyrábějí v pěti zemích světa, je tato společnost nosným pilířem luxusní divize Premier Automotive Group automobilky Ford. Automobily Volvo jsou proslulé svojí bezpečností a spolehlivostí a nemalý důraz je kladen také na ekologii výroby i samotného provozu automobilů. Vůbec první SUV značky Volvo - XC90 - získalo prestižní ocenění Motor Trend 2003 Sport/Utility of the Year, a to celý měsíc před tím, než k prodejcům v USA dorazí první vozy. Přes 6000 předběžných objednávek dříve, než měl jediný zákazník možnost usednout za volant tohoto vozu, atraktivní vzhled, inovativní bezpečnostní funkce a pět světových prvenství - to vše potvrzuje, že Volvo XC90 je již nyní velkým hitem ve svém nabitém tržním segmentu. „Zlatá trofej, kterou časopis Motor Trend uděluje, je celosvětově uznávané ocenění, kterým jsme velmi potěšeni a které je důkazem toho, že jsme skutečně dosáhli svých cílů, jež jsme si při konstrukci tohoto vzrušujícího nového vozidla vytyčili,“ uvedl generální ředitel společnosti Volvo Cars of North America Vic Doolan. Pracovníci redakce časopisu Motor Trend vybrali letošního vítěze po náročných zkouškách 14 automobilů, které se o tento titul ucházely. Pro účast v soutěži musely všechny vozy splňovat následující podmínky: Muselo se jednat o nový nebo výrazně modernizovaný vůz (pro rok 2003) kategorie SUV a vůz se musí dostat do prodeje před 1. lednem 2003. Konkurenty Volva XC90 v této soutěži byly Ford Expedition, Hummer H2, Lexus GX 470, Lincoln Aviator, Lincoln Navigator, Honda Element, Mitsubishi Outlander, Subaru Baja, Subaru Forester, Toyota 4 Runner, Honda Pilot, Isuzu Ascender a Kia Sorento. Volvo XC90 mění standardy ve svém segmentu trhu více než jakýkoliv jiný automobil, který se letošní soutěže zúčastnil. Má pohodlné jízdní vlastnosti jako limuzína, umožňuje připojení těžkého přívěsu jako výkonný pickup, v terénu se chová jako robustní SUV a dovnitř se vejde rozměrný náklad nebo až sedm osob, čímž je možné je přirovnat k minivanu. Kromě XC90 zahrnuje modelová řada značky Volvo pro rok 2003 také robustní a všestranný vůz kombi s názvem Cross Country (XC70), sportovní S60, vlajkovou loď v podobě luxusního sedanu S80, kabriolet C70 a kompaktní modely S40 a V40.
Na model V 70 u Volva také hodně sázejí.
FOTO: ARCHIV