Jak vysoké náklady na propagační materiály (letáky, vizitky, reklamní propisky, inzeráty v tisku a podobně) jsou daňově uznatelné?Lenka DoleželováZákon o daních z příjmů (ani žádný jiný předpis) nestanoví výši takových nákladů, respektive ji neomezuje.
Jak vysoké náklady na propagační materiály (letáky, vizitky, reklamní propisky, inzeráty v tisku a podobně) jsou daňově uznatelné?
Lenka Doleželová
Zákon o daních z příjmů (ani žádný jiný předpis) nestanoví výši takových nákladů, respektive ji neomezuje. Záleží pouze na ekonomickém rozhodnutí poplatníka, kolik prostředků se rozhodne vydat na propagační materiály.
Je třeba pouze dodržet obecnou podmínku zákona o daních z příjmů, že výdaje musí být vynaloženy na dosažení, zajištění a udržení příjmů. Tuto skutečnost musí být poplatník schopen prokázat, což by u výdajů tohoto typu neměl být problém.
Pokud některé z těchto předmětů rozdáváte obchodním partnerům, je vhodné pohlídat, aby se nejednalo o dary, ale aby uvedené předměty splnily definici reklamního a propagačního předmětu. Musí tedy být opatřeny obchodní firmou nebo ochrannou známkou poskytovatele nebo názvem propagovaného zboží. Hodnota jednotlivého předmětu by neměla přesáhnout 500 korun bez DPH. Ing. Václav Roudný, společnost APOGEO Tax