Firmy v tuzemsku si mohou odečíst od základu daně z příjmu vína v hodnotě do 500 korun včetně DPH, která použijí jako propagační dary. Možnost se však týká jen takzvaných tichých vín, jimiž se rozumí téměř všechna nešumivá vína. „Nová zákonná úprava platí od 10. listopadu,“ upozornil ředitel Vinařského fondu Jaroslav Machovec.
Dříve mohly podniky jako daňově uznatelný náklad započíst reklamní předměty do stanovené ceny, ne ale výrobky podléhající spotřební dani. Víno má nyní výjimku. Podmínkou je, že láhev musí být opatřena obchodní firmou nebo ochrannou známkou darujícího či názvem propagovaného zboží nebo služby. Do ceny, která nepřesáhne zmíněných 500 korun, se započítávají také náklady, jež vzniknou s pořízením reklamního předmětu. Jde například o výdaje na dopravu, dotisk reklamních vinět, polepení lahví, či náklady na případné dárkové balení.