InspiraceOd kolika majitelů obchodu a prodavačů jste již slyšeli, aby děkovali zákazníkům za nějakou stížnost nebo reklamaci? Bylo jich jistě velmi málo! A přece by měl obchodník poděkovat upřímně každému zákazníkovi, jenž za ním přijde s nějakou stížností nebo reklamací.
Inspirace
Od kolika majitelů obchodu a prodavačů jste již slyšeli, aby děkovali zákazníkům za nějakou stížnost nebo reklamaci? Bylo jich jistě velmi málo! A přece by měl obchodník poděkovat upřímně každému zákazníkovi, jenž za ním přijde s nějakou stížností nebo reklamací. Poděkovat mu za to, že přišel, než aby mlčel a více se v obchodě neukázal. Jsou to zákazníci, kteří pomáhají obchodníkovi zlepšovat službu a zvyšovat obrat. Je pravda, že často způsob, jakým jsou reklamace nebo stížnosti tlumočeny obchodníkovi, je příliš ostrý nebo přehnaný. A však i za takové má být obchodník zákazníkovi vděčný, poněvadž vždy se za tím skrývá něco pravdy. Je to také jediná možnost, jak se může obchodník dozvědět, v čem tkví nedostatky jeho zboží a služeb. A tato cesta vede jedině přes nespokojené - reklamující - zákazníky. Zákazník, který svou nespokojenost obchodníkovi projeví, mu tím zachraňuje peníze, poněvadž ztráta každého zákazníka znamená ročně značné obnosy pro obrat i zisk obchodu. Většina obchodníků a prodavačů považuje bohužel každou reklamaci za nežádoucí nepříjemnost a nesnaží se její příčinu odstranit vždy ke spokojenosti zákazníka. Obchodníci si neuvědomují při tom skutečnost, že ztrácí ročně mnoho stálých zákazníků, na jejichž nahrazení musí pak vynakládat velké obnosy.
Podle časopisu Průkopník úspěšného podnikání, rok 1936
I při vyřizování reklamace je dobré se do telefonu usmívat.
ILUSTRAČNÍ FOTO: ARCHIV