V celé třetině českých domácností nenajdete osobní počítač. V celoevropském srovnání jsme se umístili až na 21. místě. Kromě většiny zemí západní Evropy nás předběhlo také Estonsko, Slovensko nebo Maďarsko.
Foto: Profimedia.cz
Možná se ale blýská na lepší časy – jen v posledním čtvrtletí nakoupili Češi o 12 procent více počítačů než o rok dříve. Společnost Dell, která má nyní zhruba deseti procentní podíl na českém trhu, zde proto vidí velký potenciál dalšího rozvoje. Letošní rok chce tato společnost výrazně posílit pozici zejména v segmentu počítačů pro domácí použití.
„Značka Dell je pro mnohé stále spjata zejména s počítači a příslušenstvím pro firemní zákazníky. Této nálepky bychom se chtěli zbavit, protože máme co nabídnout také rodinám s dětmi, studentům nebo hráčům počítačových her,“ vysvětluje Radovan Kohút, marketingový manažer Consumer divize společnosti Dell pro region střední a východní Evropy, a dodává: „Postupně se nám daří prorazit i v tomto segmentu. Velmi nás těší zejména prodeje notebooků. V posledním čtvrtletí loňského roku jsme jich prodali o 58 procent více než rok předtím.“
„Segment domácností považujeme za velmi perspektivní,“ pokračuje Kohút. „Podle údajů z posledního sčítání lidu v České republice stále existuje více než 1,5 milionu domácností, ve kterých nenajdete žádný osobní počítač,“ dodává. Ten u nás vlastní pouze 64% domácností, což je hluboko pod evropským průměrem (74 %). Česká republika je v tomto ohledu až jednadvacátá v Evropě.