Menu Zavřít

Dial Telecom si znovu stěžuje na KIVS

10. 2. 2012
Autor: Euro.cz

Státní správa

CIF24

Společnost Dial Telecom podala další podnět k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) kvůli projektu Komunikační infrastruktura veřejné správy (KIVS), který řeší dodávky internetového připojení a fixního volání pro státní úřady. Týdeníku Euro to řekl Tomáš Strašák, obchodní ředitel Dial Telecomu. Zatímco vloni na jaře firma u antimonopolního úřadu úspěšně žádala zrušení tehdejšího tendru, tentokrát si stěžuje, že ministerstvo vnitra (MVČR), jež KIVS zaštiťuje, další výběrové řízení zrušilo samo. Nové vedení MVČR se totiž na konci loňského roku rozhodlo projekt „úřednického internetu“ na rok pozastavit a probíhající tendr ukončilo s tím, že si úřady budou služby – po přechodnou dobu jednoho roku – objednávat samy (Euro 51/2011).
„Domníváme se, že vnitro nemělo právo toto výběrové řízení ukončit. Úřady nestihnou během krátké doby provést vlastní tendry, takže nestihnou změnit dodavatele služeb do konce března, kdy stávající smlouvy na KIVS vyprší,“ uvedl Strašák. Stát podle něj kvůli nevýhodným smlouvám přeplácí za telekomunikační služby skoro miliardu ročně, protože neplatí aktuální tržní ceny, nýbrž poplatky vysoutěžené ministerstvem vnitra před několika lety. „To se mi, jako daňovému poplatníkovi, nelíbí. Možná by se o to měla zajímat i policie,“ soudí.
Stát by měl podle Strašáka přežitý systém centrálního nákupu telekomunikačních služeb opustit, přičemž by měl úřadům dát návod, jak co nejefektivněji provést vlastní tendry, například formou on-line aukce. „Počkáme na verdikt ÚOHS, ale v případě, že se nedomůžeme práva u českých soudů, připadá v úvahu i arbitráž proti České republice,“ řekl Strašák týdeníku Euro.

  • Našli jste v článku chybu?