Nákladní vozy v Evropské unii musejí být od května letošního roku povinně vybaveny digitálními tachografy. Místopředseda Evropské komise Jacques Barrot obeslal všechny členské státy a vyzval je, aby do začátku března komisi informovaly o připravenosti na zavádění této novinky.
Česko s přípravou problémy nemá, protože je jedním z mála států, které digitální tachografy již zavedly, byť nejsou povinné.
Tachografy měly být pro všechna nová nákladní vozidla s hmotností nad 3,5 tuny či autobusy povinné již od srpna roku 2004. Nakonec se však ukázalo, že výrobci ani dopravci nejsou na tyto změny připraveni. V Česku jen letos bude třeba vybavit novým zařízením zhruba 10 tisíc nákladních vozů.
Řidič nákladního vozu může jet bez přestávky maximálně 4,5 hodiny a pak si musí nejméně 45 minut odpočinout. Denně může řídit maximálně devět hodin a nejméně 11 po sobě jdoucích hodin musí odpočívat.