Setuza
Ústí nad Labem – Tržby potravinářské firmy Setuza se zvýšily v letošním prvním čtvrtletí meziročně o 58 procent na 1,651 miliardy korun, ale zisk naopak klesl téměř o polovinu na necelých 42 milionů korun. Hospodářský výsledek za celý loňský rok skončil ziskem 19,6 milionu korun, což je o 66 milionů méně než v roce 1999. „Zvýšení tržeb je dáno tím, že se již započítal výsledek podniku Setuza 2 v Olomouci, což je bývalá Lukana, kterou Setuza koupila na sklonku loňského roku, řekla týdeníku EURO mluvčí podniku Marie Logrová. Uvedla, že nižší zisk způsobilo zvýšení ceny řepky, která je pro firmu základní surovinou. Zatímco průměrná cena řepky na burze v prvním čtvrtletí loňského roku nepřesáhla 186 eur za tunu, letos už překonala 207 eur. Logrová potvrdila, že pro stabilizaci firmy bude nyní rozhodující sehnat peníze právě na nákup řepky pro tento rok, což bude i stěžejním tématem valné hromady společnosti 20. června. Týdeník EURO má informace, že jednání Setuzy s bankami jsou obtížná, mluvčí ovšem bez bližších podrobností uvedla, že se úvěr sehnat podaří.
Minulý týden abdikoval na své funkce člena představenstva a obchodního ředitele Setuzy Petr Voborník, který firmu opustil již podruhé v krátkém čase. Ještě loni v březnu byl generálním ředitelem, v červnu ze Setuzy odešel, v srpnu byl opět prvním mužem firmy a letošního ledna již jen ředitelem obchodním. „K důvodům jeho odchodu se vyjádřit nemůžeme, šlo o osobní rozhodnutí pana Voborníka, konstatovala Logrová. V představenstvu Setuzy nahradila Voborníka marketingová ředitelka Pavla Činátlová, řízením obchodního úseku byl dočasně pověřen bývalý šéf marketingu Zdeněk Hušek.