Menu Zavřít

Dlouhá záruka, krátký kufr

26. 2. 2007
Autor: Euro.cz

VYZKOUŠELI JSME - KIA CEE’D Korejská KIA zaútočila na začátku roku na pozice Škody Octavia. Uvedla na trh model Cee’d, který se vyrábí na Slovensku. Jeho hlavními trumfy jsou přijatelná cena, sedmiletá záruka a možnost přestavby N1. Lze jej používat i pro podnikání? Kia Cee’d nemá příliš dlouhou historii.

VYZKOUŠELI JSME - KIA CEE’D Korejská KIA zaútočila na začátku roku na pozice Škody Octavia. Uvedla na trh model Cee’d, který se vyrábí na Slovensku. Jeho hlavními trumfy jsou přijatelná cena, sedmiletá záruka a možnost přestavby N1. Lze jej používat i pro podnikání?

Kia Cee’d nemá příliš dlouhou historii. Je první autem korejské automobilky navrženým a vyráběným v Evropě. Na sklonku loňského roku se začal produkovat poblíž slovenské Žiliny, je to tedy téměř domácí výrobek. Jedná se o vůz nižší střední třídy, který bude v Česku bojovat v silně obsazeném segmentu, kde kraluje domácí Škoda Octavia. Silné pozice mají i VW Golf, Opel Astra nebo Ford Focus. Korejci s nimi chtějí bojovat nízkou cenou. Cee’d je k mání od 340 tisíc korun, zatímco nejlevnější krátká octavia vyjde na 425 tisíc korun. KIA také jako první na světě nabízí sedmiletou záruku, s níž se nemůžou většinou tříleté garanční lhůty konkurentů vůbec měřit.

Profit minulý týden otestoval jeden z prvních kusů, které dorazily na český trh. Pod kapotou měl naftový motor s objemem 1,6 litru a s výkonem 85 kilowattů a nejlepší dostupnou výbavu s označením EX. Co se nám hned při prvních jízdách líbilo, je velikost auta. Cee’d má větší rozvor než octavia a je to znát hlavně na zadních sedadlech -místa pro nohy je dostatek. Minusem je ale o dost menší kufr, korejec se chlubí jen 340 litry. Většina soupeřů má více, do zmíněné octavie člověk naloží přes 500 litrů.

Jízda v novém korejském voze je příjemná, řízení přesné, testovaný motor šel navzdory své syrovosti (měl najeto jen 600 kilometrů) dobře odspodu. Na plynový pedál reagoval bez zpoždění, výkon z něj lze dostat bez většího vytáčení. Udávaná nejvyšší rychlost 184 kilometrů v hodině není fikce, ale reálný údaj. Spotřeba při mírném zacházení nepřekročí pět litrů nafty na sto kilometrů jízdy. Výtku nicméně zaslouží nepřesné řazení.

Kabina auta nepůsobí lacině, jak by se od stroje v této cenové relaci mohlo čekat. Zpracování se nám zdálo velmi dobré. Největším zklamáním testu byla ale sedadla. Jsou až příliš tvrdá a mají špatné boční vedení. To má třeba konkurenční Renault Mégane vyřešeno lépe, tam vás sedadla vyloženě obejmou.

Kia Cee’d je zajímavá alternativa k octavii a dalším autům nižší střední třídy. Sedmiletá záruka je velkým lákadlem. Je však nutné zdůraznit, že Korejci poskytují sedm let jen na motor, na celý vůz je garance pouze pětiletá. Nejlevnější verze s motorem 1.4 je slušně vybavená, má šest airbagů, ABS a rádio s mp3 a kotoučové brzdy. Klimatizace je za příplatek. Hlavním plusem je vedle ceny skutečnost, že na rozdíl od octavie nabízí auto ze Žiliny i možnost daňového odpočtu.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Cee’d zdobí možnost odpočtu DPH, za přestavbu se platí zhruba 16 tisíc korun. Kufr vozu je ale dost malý, jen 340 litrů. Krátký Cee’d je tak určen spíše pro přepravu osob jako referentský vůz nebo taxi. Pro přepravu nákladu je třeba vyčkat na variantu kombi, která bude k dispozici v srpnu.

TECHNICKÉ ÚDAJE model Kia Cee’d 1,6 CRDi

typ vozu pětidveřový hatchback

motor naftový čtyřválec

objem válců 1,6 litru

max. výkon 85 kilowattů

max. rychlost 184 km/hod

zrychlení 0-130 19 sekundy

bitcoin_skoleni

spotřeba 4,7 l/100 km

cena 459 980 Kč vč. DPH

  • Našli jste v článku chybu?