AXA
Mnohdy se zdá, že některé filmové scény, v nichž funguje product placement, jsou do filmů uměle připisovány, aby například nesmyslně stojící žlutý autobus v centru Prahy mohl být dostatečně často v záběru a zadavatel byl spokojen. O citlivě umístěném product placementu se dá naopak mluvit v případě nového filmu Vladimíra Michálka O rodičích a dětech, který podpořila finanční skupina AXA. Logo AXA se ve filmu několikrát decentně objeví, ale nejsou mu podřizovány scény a neobjevuje se každých patnáct minut.
Michálkův film je navíc založen na rozhovoru syna s otcem a tento vztah je také dominantou televizních spotů finanční skupiny AXA. Podobnost dokládá dobrý strategický výběr filmu.
AXA dlouhodobě sleduje zajímavé kulturní a filmové projekty a klade si za cíl vybrat ty, které jsou kvalitní a mají dlouhodobější hodnotu. Nejdůležitější pro rozhodnutí o výběru tohoto filmu pro product placement byla možnost otevřeného dialogu s tvůrci. Ti se totiž mnohdy dostávají do situace, kdy je obchodní partneři tlačí do product placementu za každou cenu. Vladimír Michálek jako spoluautor scénáře byl ochoten vést otevřený dialog s marketingovými kreativci z AXA a po mnoha různých alternativách úprav scénáře a scén zvolili prezentaci přirozenou, funkční a nerušivou.
(box)
Filmová vášeň
Sponzoring a další spolupráce skupiny AXA v kinematografii
Mazaný Filip, film Václava Vorla
Mezinárodní filmový festival Karlova Vary
Václav, film Jiřího Vejdělka
O rodičích a dětech, film Vladimíra Michálka