Po 40 letech od začátku stavby první dálnice D1 zbývá České republice dobudovat 320 kilometrů dálnic a 800 kilometrů rychlostních silnic. Celkové náklady na dostavbu se podle údajů Ředitelství silnic a dálnic vyšplhají na 360 miliard korun. Ředitelství silnic chce dobudovat síť do roku 2013, překážkou je však nedostatek peněz.
Po 40 letech od začátku stavby první dálnice D1 zbývá České republice dobudovat 320 kilometrů dálnic a 800 kilometrů rychlostních silnic. Celkové náklady na dostavbu se podle údajů Ředitelství silnic a dálnic vyšplhají na 360 miliard korun.
Ředitelství silnic chce dobudovat síť do roku 2013, překážkou je však nedostatek peněz. Nyní mají motoristé k dispozici necelých 630 kilometrů dálnic a 350 kilometrů rychlostních silnic. Ve výstavbě je 330 kilometrů nových komunikací, z toho 107 kilometrů dálnic. Letos bude otevřeno 24 kilometrů dálnic a 26 kilometrů rychlostních silnic.
První dálnicí na území České republiky byl jednadvacetikilometrový úsek D1 z Prahy do Mirošovic, jehož stavba byla zahájena právě před 40 lety.