"Rozpočet naší organizace se podařilo navýšit díky jasně deklarované podpoře vlády, která si uvědomuje, že železniční doprava plní strategickou roli v rámci celé České republiky. Její rozvoj proto považuje za jednu ze svých priorit," uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Přibližně 2,4 miliardy korun z dodatečně navýšené částky chce Správa železnic využít na posílení svých investičních projektů na železnici, zejména u nových staveb, které dosud byly kryty stávajícím rozpočtem. Jde například o projekty na tratích Chomutov-Cheb, Brno-Zastávka u Brna, Ústí nad Labem-Chomutov, Beroun-Plzeň, Chlumec nad Cidlinou-Trutnov, Mosty u Jablunkova-Dětmarovice či rekonstrukce pardubického uzlu, a dalších zařízení v Jablunkově či Bartoušově.
Více peněz bude i na některé rozestavěné stavby, například zvýšení traťové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí - Hustopeče nad Bečvou nebo kolejové úpravy ve stanici Žďár nad Sázavou. Zbývajících 1,85 miliardy pak organizace dá na posílení zdrojů na opravy a údržbu železničních tratí.
Správa železnic má na starosti provoz a rozvoj vlakových nádraží od roku 2016, kdy je převzala od Českých drah. V ČR je přes 3000 nádražních budov.
Správa železnic od začátku letošního roku používá nový název, do té toby se státní organizace jmenovala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Změna vychází z novely drážního zákona, kterou loni schválili zákonodárci. Organizace nyní kvůli změně názvu na Správu železnic provádí řadu opatření včetně nové prezentace. Změny budou podle organizace viditelné postupně.
Čtěte také:
ČEZ musí SŽDC vrátit 1,1 miliardy korun za neodebranou elektřinu, rozhodl soud
SŽDC nemusí platit Grandi Stazioni 350 milionů korun. Žalobu italské firmy zamítl soud
ČEZ Prodej musí SŽDC vrátit 1,1 miliardy korun za nedodanou elektřinu, rozhodl soud