LogicaCMG
PRAHA (oh) – Česká pobočka technologicko-konzultační společnosti LogicaCMG dokončila implementaci nového informačního platebního systému v České pojišťovně (ČP). Po zhruba dvou letech vývoje má nyní ČP nový nástroj pro řízení finančních transakcí, který umožní získat jednotný přehled o došlých platbách i hotovostních operacích od klientů a zároveň výrazně zrychlí systém přiřazování obdržených částek k jednotlivým pojistkám. „Je to systém, který by bylo možné přirovnat k převodovce u automobilu. Není vidět zvenčí, neprezentuje se v propagačních materiálech, ale jeho význam pro plynulou a pohodlnou jízdu je naprosto klíčový. Podobně je tomu i se zpracováním plateb v pojišťovacím sektoru. Proto můžeme být hrdi, že je Česká pojišťovna prvním ústavem na českém trhu, který obsluhuje zákazníky takovýmto řešením,“ říká Stanislav Uma, ředitel úseku komunikačního a platebního centra pojišťovny. Na základě implementace nového systému by mělo být o 30 procent zrychleno připsání plateb pojistného k pojistným smlouvám, což sníží počet upomínek a reklamací. Zároveň by mělo dojít ke zhruba 40procentnímu zrychlení výplat pojistného plnění klientům a především by měla klesnout chybovost při párování plateb až o 80 procent. „Z našeho hlediska jsou rovněž velmi významné i funkcionality používané pro vytváření podkladů pro manažerské rozhodování. Kladem je i vysoká míra automatizace platebních procesů, což znamená snížení nákladů a výrazné zjednodušení IT infrastruktury,“ dodává Uma. Cenu systému, který měsíčně zpracuje několik milionů plateb, nehodlá ani jedna z firem komentovat, jisté však je, že majitelem licence, tudíž i celého know-how není LogicaCMG, ale přímo Česká pojišťovna. O případném prodeji tohoto informačního systému dalším zájemcům bude tedy rozhodovat sama ČP.