Menu Zavřít

Doladěno

24. 9. 2004
Autor: Euro.cz

Nový Citroën C5

O tom, jak proměnit designově usedlý a stárnoucí vůz v osvěžující model, by u Citroënu mohli vyprávět. Zatím poslední částí příběhu je hatchback a kombi střední třídy s označením C5. Stačilo přitom pouze vzít některé rysy z novinky C4, která počátkem října absolvuje premiéru na pařížském autosalonu. Základem změněné vizáže cé pětky jsou světlomety, a to jak přední, tak zadní. Dynamický impulz vozu dodává také razantní předěl v masce, do něhož je začleněn znak automobilky.

Nejkřiklavější z technologických novinek v Citroënu C4 - automatická kontrola neúmyslného přejetí dělicí čáry - se ve vozech francouzské automobilky objevuje vůbec poprvé. V případě vyjetí z jízdního pruhu, při němž řidič nezapne ukazatel směru, systém aktivuje vibrování na té straně sedadla, kde došlo k překročení čáry. Ostatní novinky pouze kopírují posun ve výbavě směrem nahoru. Zatímco v nižší střední třídě se stává standardem klimatizace, v segmentu, v němž se pohybuje C5, je téměř nutností klimatizace automatická, rozdělená do dvou zón pro řidiče a spolujezdce. K zadnímu asistentu pro parkování v nové C5 přibyla čidla na předním nárazníku, okolí automobilu se navíc zobrazuje na multifunkčním displeji. Téměř povinné ve střední třídě jsou i adaptivní bixenonové světlomety, které se natáčejí stejným směrem jako kola vozu. Naopak takzvaný omezovač rychlosti je v nových citroënech včetně C5 zbytečný. Zvukové varování při překročení nastavené rychlosti totiž ztrácí smysl, pokud se údaj na digitálním tachometru zobrazuje nepřehlédnutelnými pěticentimetrovými oranžovými číslicemi.

ebf - tip - debata

Nový Citroën C5 je k dispozici se třemi zážehovými a třemi vznětovými motory, které dosahují maximálních výkonů od 110 do 210 koní. Zachováno zůstalo tradiční vzduchové odpružení, jehož nejnovější verze Hydractive 3 umožňuje automatické udržování světlé výšky vozu bez ohledu na zatížení. V závislosti na stylu jízdy se navíc dá nastavit do komfortního, nebo dynamického režimu.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).