Vládní zmocněnec pro informační technologie a digitalizaci Vladimír Dzurilla po jednání kabinetu řekl, že povinnost se bude týkat i zakázek příspěvkových organizací. Dzurilla řekl, že útvar hlavního architekta kvůli návalu nové práce zaměstná deset lidí.
„Veškeré IT zakázky budou podléhat schvalování hlavního architekta,“ uvedl Dzurilla. Specialisté státu na informační technologie tak budou mít podle něj přehled, budou moct zakázky propojovat a využívat různé synergie. Dzurilla také řekl, že informaci bude povinně posílat státní správa, ministerstva, příspěvkové organizace a státní podniky. Hranice šest milionů korun byla podle Dzurilly zvolena, aby útvar hlavního architekta nemusel posuzovat „každý nákup tiskáren“. Platila doposud pro hlášení pouze některých institucí.
Kvůli změně přibude podle Dzurilly odboru hlavního architekta daleko víc práce. „Proto jsme navyšovali v rámci ministerstva vnitra i rozpočet. Přijme se dalších deset lidí postupně, abychom to zvládli,“ uvedl. V současnosti podle něj nelze odhadnout, kolik takových zakázek bude. „To uvidíme. Dnes nemáme představu. To jste viděli u SFDI (Státního fondu dopravní infrastruktury. My jsme nevěděli, že nějaká taková zakázka se tam děje,“ uvedl.
Havlíček: Zakázku na IT systém na dálniční známky zrušíme bez sankce. Nová bude jednodušší
Podle usnesení vlády bude informační povinnost nutné splnit před uzavřením smlouvy, respektive před dokončením zpracování zadávací dokumentace veřejné zakázky. Nových deset míst podléhajících státní službě má na ministerstvu vnitra vzniknout od 1. března, ministerstvo financí proto na platy vyčlení 11,7 milionu korun.
Za informační systém k elektronickým dálničním známkám měl původně stát zaplatit 401 milionů korun, zakázku po velké kritice Státní fond dopravní infrastruktury zrušil. Kvůli zakázce skončil minulý týden i ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO). Systém během víkendu vytvořili experti na informační technologie během takzvaného hackathonu. V příštích týdnech ho chtějí zdarma předat státu.
Čtěte více:
PR pro Babiše? Hackathon praská ve švech, organizátoři odmítli dvě třetiny zájemců
Komentář: Ještě nedávno stát sliboval, že mýtné brány nebudou měřit rychlost. Teď změnil názor
Stát neumí regulovat. Možná ani nechce
Ministerstvo průmyslu hradilo z peněz EU společenské akce, tvrdí NKÚ
Antimonopolní úřad stopl podpis smlouvy mezi Dopravním podnikem a developerem Karlín Group
Změny v dopravě v roce 2020: elektronické dálniční známky, rozšíření mýta i jednotné jízdenky