Ministerstvo dopravy vynaložilo loni na projekty nových dopravních staveb rekordních 2,1 miliardy korun, což znamená ve srovnání s rokem 2015 o více než 300 milionů korun více. V letošním roce by toto číslo mělo ještě vzrůst. Uvedl to ministr dopravy Dan Ťok. Do budoucna by se tak mohlo otevírat mnohem víc nových dálnic, silnic a dalších dopravních staveb. Letos bude zprovozněno na 40 kilometrů nových dálnic, v čemž jsou ale započítány i tři úseky rekonstruované dálnice D1 (přes 20 km).
Investice do přípravy staveb byly v minulosti podle Ťoka podceněny, objem peněz do nových projektů je tak nejvyšší od roku 2009. Téměř celý balík peněz věnovaný na projekční práce se vloni podařilo vyčerpat.
Mezi stavbami, které budou během roku zprovozněny, dnes ministr uvedl kromě modernizovaných úseků D1 také úsek dálnice D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem, dokončení D11 do Hradce Králové či D4 u Skalky.
U silnic prvních tříd pak jde například o silnici I/3 mezi Mirošovicemi a Benešovem, která by měla být rozšířena do tří jízdních pruhů, silnice I/ 44 vedoucí přes Červenohorské sedlo, nebo obchvat Třince na I/11. Na této stavbě se přitom na konci loňského roku vyskytly problémy, když zhotovitel, portugalská společnost Mota, krátkodobě opustila staveniště. Následně pokračování ve výstavbě ale přislíbila.
Na železnici pak největší nově zahajované stavby v letošním roce patří rekonstrukce koridorové trati mezi pražskou Hostivaří a hlavním nádražím, modernizace trati mezi Berounem a Královým dvorem nebo oprava pražského Negrelliho viaduktu. Celkem plánuje Správa železniční dopravní cesty do obnovy infrastruktury investovat 19,4 miliardy korun, na projekční práce pak zhruba jednu miliardu korun.
D8 byla konečně dokončena. Bez problémů se to neobešlo. Čtěte více: