Menu Zavřít

DPD staví v Česku úložné boxy. Zásilky v nich bude možné vyzvednout i poslat pomocí kódu

26. 7. 2021
Autor: DPD
  • Doručovací služba DPD instaluje v Praze úložné boxy, do dvou let budou k dispozici po celé republice

  • Zásilky v nich lze vyzvednout pomocí PIN kódu, zůstávají ve schránce uloženy 48 hodin

  • Balíky se odesílají přes QR kód a aplikaci

  • DPD se tak přidává k Zásilkovně, Alze a dalším firmám, které nabízejí doručení do samoobslužné schránky


„Dobrý den, dnes vám budeme doručovat balík mezi 7 a 17 hodinou. Buďte prosím připraveni na převzetí, při setkání s kurýrem si nasaďte roušku a sdělte mu osmimístný kód z e-mailu o přijetí objednávky.“ Přesně takovou zprávu od nového výdejního boxu společnosti DPD neuslyšíte. Žádné čekání na kurýra, žádný „adresát nezastižen“. Přijdete k boxu, naťukáte PIN kód, schránka se otevře, vy si vezmete zásilku a opět ji zavřete. Můžete to udělat kdykoli během dne. Automat funguje pořád a balík v něm zůstane uložený 48 hodin. Stejně snadno lze zásilku prostřednictvím DPD i odeslat.

Největší česká soukromá přepravní společnost se přidává k Zásilkovně, Alze, WeDo, Rohlíku nebo IKEA a stejně jako oni spouští výdejní boxy. Podle vyjádření společnosti si boxy poradí i s většími balíky a zákazník nebude k jejich obsluze potřebovat aplikaci ani Bluetooth. Objednávku bude muset zaplatit online kartou před vyzvednutím z boxu.

Na úřadě, v e-shopu i u dodavatele energie. S BankID jsou přihlašování snadná a vaše data v bezpečí. Jak to celé funguje?
Přečtěte si také:

Na úřadě, v e-shopu i u dodavatele energie. S BankID jsou přihlašování snadná a vaše data v bezpečí. Jak to celé funguje?

Naopak odeslání se provede načtením QR kódu, který zákazník vytiskne z aplikace Z ruky do ruky. Po jeho zadání box sám vytiskne přepravní štítek, jenž odesílatel nalepí na krabici, kterou vloží do schránky. Průměrně zručnému uživateli to zabere asi dvacet sekund, což ve srovnání s dvaceti  minutami ve frontě na poštu zní jako pohádka. DPD se sítí 1800 kurýrů patří k největším doručovatelům v České republice i mezi přední rozvážkové společnosti v Evropě. Denně odbaví obrovské množství balíků a nová služba by měla představovat další krok ke zjednodušení převzetí zásilky. První boxy se objeví v Praze, ale společnost slibuje jejich rozšíření do celé republiky.

Nechceme jen krabici

„S našimi boxy jsme si dali načas z toho důvodu, že jsme nechtěli na trh pouštět jen tak nějakou ‚krabici‘, ale naopak nabídnout našim zákazníkům a e-shopům technologicky vyspělou a plně automatizovanou službu,“ říká generální ředitel DPD Miloš Malaník. Na vymýšlení boxů spolupracoval s firmou Creative Dock a rakouskou společností KEBA, která osazovala schránky například v Lotyšsku a Estonsku. U nás nyní instalují první dvanáctku pilotních automatů rozmístěných po Praze.

„Boxy v podstatě rozšíří stávající síť výdejních míst Pickup, kterých máme v České republice již více než 1300 a na kterých bude také nově možné zásilky podávat,“ vysvětluje Malaník. Pickup jsou v podstatě pobočky v obchodech, které se podobají Parcel shopům od PPL nebo výdejním místům Zásilkovny.


IT ředitel DPD Vladimír Püschner byl nedávno hostem serveru Computerworld, který stejně jako Euro.cz vydává společnost  Internet Info. Podcast Computerworldu nejen o tom, jakou roli hrají při doručování balíků data, si můžete poslechnout zde:


Nový projekt poslouží všem zákazníkům e-shopů, kteří nechtějí čekat na kurýra nebo hledají rychlý způsob odeslání. Pokud obchod nenabízí doručení do DPD boxu, může si zákazník zvolit obyčejné doručení DPD a v aplikaci Kurýr pak zásilku přesměrovat. Každý automat bude obsahovat na osmdesát přihrádek různých velikostí. Do té největší se vejde balík o rozměrech 40 x 75 x 60 cm a s hmotností až 15 kg. Všechny boxy monitoruje kamerový systém, který odhalí případného zloděje, a pokud by stejně proklouzl, všechny zásilky jsou v ceně dopravy pojištěné do 50 000 Kč.

Jídlo u dveří za 15 minut. Taxislužba Bolt chce konkurovat Rohlíku
Přečtěte si také:

Jídlo u dveří za 15 minut. Taxislužba Bolt chce konkurovat Rohlíku

Z průzkumu E-shopper barometer, který DPD každoročně provádí, vyplývá, že při vrácení zboží do e-shopu zákazníci preferují odeslání z podacího místa. Podávání balíků do samoobslužných boxů má v plánu umožnit i konkurenční Zásilkovna. Zatím však neoznámila, kdy k tomu dojde.

WT100

Po odzkoušení pilotních boxů se služba postupně rozšíří do měst s počtem obyvatel nad 50 000 a do dvou let je v plánu jimi pokrýt celou republiku.

  • Našli jste v článku chybu?