České družstevní obchody sdružené pod názvy Jednota, Konzum a Coop investují více než 70 milionů korun do sjednocení vzhledu zhruba tří tisícovek družstevních prodejen, které ponesou společnou značku Coop.
Spotřební družstva kromě jednotné vizáže plánují i společnou propagaci. Družstevní síti Coop loni navzdory pokračující expanzi nadnárodních obchodních řetězců vzrostl obrat meziročně o jednu miliardu korun na 27,2 miliardy korun.
Předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev Zdeněk Juračka říká, že změna značky prodejen byla zahájena v závěru loňského roku a do letošního podzimu by měla mít jednotnou vizáž většina ze tří tisícovek družstevních prodejen. „Sjednocení vzhledu našich prodejen bude stát více než 70 milionů korun, přičemž na každou ze zhruba 2500 prodejen svaz ze svého účelového fondu uvolní 25 tisíc korun,“ dodává Juračka.