VYZKOUŠELI JSME - CITROEN C4 PICASSO Citroen letos nabízí zajímavou kombinaci pro podnikání i rodinu. Jde o model C4 Picasso, který je něco mezi kombíkem a MPV a má možnost odpočtu DPH. V nejlevnější verzi vyjde na 539 900 korun. Vůz Citroen C4 Picasso navázal loni na podzim na superúspěšnou Xsaru Picasso, která byla evropským i českým prodejním hitem.
VYZKOUŠELI JSME - CITROEN C4 PICASSO Citroen letos nabízí zajímavou kombinaci pro podnikání i rodinu. Jde o model C4 Picasso, který je něco mezi kombíkem a MPV a má možnost odpočtu DPH. V nejlevnější verzi vyjde na 539 900 korun.
Vůz Citroen C4 Picasso navázal loni na podzim na superúspěšnou Xsaru Picasso, která byla evropským i českým prodejním hitem. Proto se stále vyrábí a zatím je její prodej plánován až do roku 2010. Nový model, postavený na podvozku C4, jí chce konkurovat mnohem větší karoserií, která nabízí i sedmimístnou verzi. Vůz dlouhý 4,59 metru má zavazadlový prostor o objemu 672 litrů v pětimístném uspořádání a 893 litrů při sklopení sedadel ve třetí řadě. Na výběr jsou dva zážehové a dva vznětové motory. Prodejci přišli se zaváděcí cenou 539 900 korun za základní verzi 1,8i 16V Base, v jejíž standardní výbavě je i ESP a pět airbagů.
Profit otestoval minulý týden sedmimístnou verzi, kterou poháněl naftový agregát 1,6 HDI spojený s pětistupňovým manuálem. Jaké jsou dojmy ze zkušební jízdy? Auto se skutečně hodně zvětšilo. Uvnitř je místa jako v autobuse. Sedačky jsou podobné těm z Xsary - velká pohodlná křesla, ve kterých se sedí jako v obýváku. Palubní deska je hodně avantgardní, všechny přístroje jsou umístěné v jejím centru, před řidičem je jen volant a odkládací skříňka. Všechny budíky jsou v digitálu, žádné ciferníky s ručičkami. Zajímavým prvkem je čelní sklo vytažené až vysoko nad hlavu řidiče, takže jsou dobře vidět semafory. Netradiční je také volant, který se neotáčí celý. Kolem pevného středu se pohybuje jen jeho věnec.
Praktická je variabilita kufru, šesté a sedmé sedadlo je tu ukryto v podlaze. Sedačky se nám bez problémů podařilo vztyčit během několika sekund a poté zase složit do podlahy. Auto je tedy možné používat k převážení nákladů a během chvilky přestavět na mikrobus. I ve třetí řadě je přitom kupodivu dost místa na nohy cestujících.
Vlastní jízda je komfortní a tichá, jak se na rodinné MPV sluší. Naftová jednašestka nebyla žádný divočák, na plyn se při rozjezdech muselo hodně dupat. Ale zato spoří peníze, dokáže jezdit i za šest litrů nafty na sto kilometrů. Ukazatel dojezdu nám sliboval plných tisíc kilometrů bez nutnosti tankovat. Co nás ale rozčilovalo, byla ruční brzda. Žádná páka mezi sedačkami, ale tlačítko uprostřed palubní desky, které reagovalo na povely dost pomalu. Při rozjezdech to chtělo trpělivost, protože uběhly zhruba dvě sekundy, než se brzda uvolnila.
Výsledek testu? C4 Picasso je elegantní a přitom praktický, v naftové variantě hodně úsporný vůz. Hodí se k převážení lidí i nákladu, což určitě ocení taxikáři. Jeho minusem je ale fakt, že v podnikatelské verzi N1 je homologován jen jako pětimístný. Slabinou je také absence klimatizace v základní výbavě a nouzové dojezdové kolo.
Komu se bude auto hodit? Kromě výše zmíněných taxikářů živnostníkům, kteří potřebují kombinovat rodinný vůz s občasným převážením nákladu. Ocení ho také firmy, které potřebují referentské auto pro převážení více osob, k tomu se jim do kufru vejde ještě hodně dokumentů.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Citroen C4 Picasso má možnost odpočtu DPH. Hodí se k převážení osob i nákladu, dojem ale kazí skutečnost, že podnikatelská verze s přepážkou je pouze pětimístná. Sedmimístnou variantu lze koupit jen bez odpočtu daně. Za montáž přepážky se připlácí 19 tisíc korun.
TECHNICKÉ ÚDAJE model Citroen Grand C4 Picasso 1,6 HDi typ vozu sedmimístný van motor naftový čtyřválec objem válců 1,6 litru max. výkon 80 kilowattů max. rychlost 190 km/hod zrychlení 0-100 12,7 sekundy spotřeba 5,9 l/100 km kufr 672 litrů cena 669 900 Kč |