Inženýrům z Wolfsburgu se dá mnohé vytknout, ale flákání mezi jejich záporné vlastnosti nepatří. Nový passat se v showroomech ještě pořádně neohřál - a podle rychlosti, jakou z nich mizí, se mu to jen tak nepovede - a na skladech už čeká jeho prodloužená varianta pojmenovaná kdysi dávno Variant. (O německé fantazii se totéž evidentně říci nedá.) Lpění na osvědčeném názvu je alespoň podloženo celkem přesvědčivými čísly. Passatu kombi se v uplynulých generacích prodalo už přes 4,3 milionu vozů a novinka jeho rozšíření zdatně vypomůže už díky ceně. Rozdíl oproti verzi sedan totiž dělá necelých čtyřicet tisíc korun. Předprodej začíná 20. července.
Stejně jako u sedanu se v kombi dostalo na moderní vychytávky, které představuje elektromechanická parkovací brzda, monitorování tlaku v pneumatikách, adaptivní tempomat, nezávislé topení nebo technologie Bluetooth pro komunikaci s mobilem. To vše posouvá Passat mezi automobily jeho třídy výrazně nahoru, takže ohrožuje i ty nejzavedenější luxusní značky. K tomu se připočítává maximální důraz na praktičnost u verze Variant. Pokud jsou zadní sedadla sklopená do rovné plochy, zavazadlový prostor bez náhradního kola pojme přes sedmnáct set litrů nákladu. Za příplatek jsou k dispozici lyžiny se spoustou háčků a přepážek, aby věci v kufru necestovaly ze strany na stranu, nebo hydropneumatický systém udržující i naložený vůz stále stejně vysoko nad vozovkou. A zadní dveře lze otevřít nebo zavřít jedním tlačítkem.