Menu Zavřít

Efektnivní internet

23. 1. 2004
Autor: Euro.cz

Seznam.cz

PRAHA (oh) – Čtvrt miliardy korun. Zhruba tolik utržila v loňském roce společnost Seznam.cz provozující stejnojmenný portál, který denně navštíví přes 600 tisíc lidí. Kromě toho firma provozuje společně s deníkem Právo zpravodajský server Novinky.cz s téměř 930 tisíci unikátními uživateli měsíčně a nejpopulárnější chat v Česku s názvem Lidé.cz. To staví Seznam.cz do role nejúspěšnější domácí internetové firmy.
Kromě osmimilonové ztráty v roce 2000 je Seznam.cz od svého vzniku před osmi lety ziskový. V roce 2002 vydělal 27 milionů korun, loni to podle předběžných údajů bylo 30 až 50 milionů. „Pro letošní rok počítáme zdvojnásobení hlavních ekonomických ukazatelů, tedy hospodářského výsledku i tržeb,“ tvrdí předseda představenstva Ivo Lukačovič. Ten je také hlavním vlastníkem Seznamu, minoritní podíl firmy ovládá švédská společnost Spray. V expanzi by měly Seznamu pomoci nové aktivity, které společnost plánuje – nový server o autech, inovované stránky věnované dovolené či cestování a personální server. Na začátku ledna Seznam odkoupil od společnosti CP Online server www.volna-mista.cz, který je třetím největším internetovým zprostředkovatelem práce v Česku.
Lukačovič uvádí, že v nejbližší době dojde k přejmenování a začlenění tohoto serveru do skupiny Seznamu, podobně jako v minulosti firma naložila s realitním serverem ww.rol.cz, který přebrandovala a přejmenovala na www.sreality.cz. „O vstup do oblasti pracovních příležitostí jsme měli zájem již delší dobu, nákup tohoto personálního serveru nám ušetří dva až tři roky práce,“ řekl Lukačovič týdeníku EURO. Mluvčí firmy Tomáš Fiala nevylučuje, že Seznam začne vydávat tištěný katalog, papírovou podobu serverů www.sprace.cz či www.sauto.cz jako v případě realit. „Není to nic, co by bylo ve fázi uvedení na trh, ale tuto variantu zvažujeme,“ prohlásil Fiala pro týdeník EURO.
V loňském roce Seznam.cz ukončil spolupráci se společností Internet Trading, která prodávala reklamní produkty Seznamu, a spustil vlastní obchodní síť. Ta v současnosti čítá zhruba tři stovky marketingových poradců po celé České republice a kromě reklamy prodává především produkt podobný modelu Zlatých stránek – upřednostňování firem ve vyhledávači ve spojení s klíčovými slovy. „Vloni výnosy z této činnosti představovaly kolem 55 procent celkových tržeb, příjmy z reklamy se na obratu podílely jednatřiceti procenty,“ vypočítává Lukačovič. Podíl reklamy podle něj klesá a zřejmě bude i nadále.

Velká rodina Seznam.cz
portál počet návštěvníků v prosinci 2003

lidé.cz 304 819
mapy.cz 343 595
novinky.cz 929 107
seznam.cz 2 380 694
mobil.cz 304 875
sport.cz 297 284
sreality.cz 116 996
volna-mista.cz n/a

WT100

pramen: iAudit

  • Našli jste v článku chybu?