elektrokola
Největší český výrobce a prodejce elektrokol, společnost ekolo.cz, připravuje expanzi na zahraniční trhy. V první fázi se chce firma se svými koly značky Agogs prosadit v Německu, Nizozemsku a Maďarsku, v plánu je ale i vstup do Francie. „Prodej elektrokol na českém trhu se postupně zvyšuje, a protože si myslíme, že jsme dobří i pro cizinu, tak jsme se rozhodli v některých zemích najít partnery či distributory pro naši expanzi,“ řekl týdeníku Euro ředitel a spolumajitel ekolo.cz Jakub Ditrich. „Vloni jsme v rámci pilotního projektu dodali několik desítek kol do Německa a zjistili jsme, že jsme cenově i logisticky konkurenceschopní. Letos chceme tuto spolupráci dále rozvinout,“ vysvětluje.
Do Německa ekolo.cz vyváží prozatím do Bavorska, Durynska a Saska, plán expanze počítá s pokrytím dalších spolkových zemí. Ditrich tam chce značku Agogs profilovat jako střední třídu, která na německém trhu chybí. „V řetězcích typu Obi, Lidl či Plus se prodávají nejlevnější elektrokola na hranici sedmi set eur, a pak až prémiové značky za cenu blížící se dvěma tisícům eur. Mezi tím je šedá zóna, kterou bychom chtěli vyplnit,“ naznačuje. Nizozemský a francouzský trh jsou v tomto ohledu tvrdší, ale zase jde o země s dlouholetou cyklistickou tradicí. „Boom elektrokol tam nabírá obrovských rozměrů, takže věřím, že najdeme prostor na trhu,“ říká Ditrich. Na maďarském trhu se prodej elektrokol teprve rozjíždí, podobně jako například na Slovensku, kde je Agogs zastoupen již více než dva roky.
Společnost ekolo.cz vloni v Česku prodala asi 1500 kol v cenovém rozmezí od 27 tisíc do 50 tisíc korun. „Časem se chceme stát celoevropskou značkou elektrokol. Tento segment se postupně stává mainstreamem a elektrokola v hodnotě dvaceti až třiceti tisíc mají velkou šanci se rozvinout v masovém měřítku,“ odhaduje Ditrich.