Menu Zavřít

ELEGANCE A GOLF

27. 8. 2018
Autor: Euro.cz

S golfistou Alanem Babickým jsem se sešla ve stylovém salonu Windsors v pražském Karlíně. Témat bylo mnoho a postupně jsme probrali celý jeho život, který by svou pestrostí vydal minimálně na jednu knihu.

Alan Babický je byznysmen, golfový podnikatel a také profesionální golfový trenér a hráč. Loni, v padesáti letech, vstoupil do nové části své golfové hráčské kariéry, stal se seniorem. Patří k hrstce lidí, kteří od prvního kontaktu s golfem systematicky přispívají také k popularizaci golfu a zároveň k přetváření jeho mylně zaškatulkované image z finančně nedostupného hobby na sport, který může dělat kdokoli, začít kdykoli a hlavně se v něm celý život posouvat. „V tom je totiž jeho unikátnost,“ uvádí Babický.

Jeho láska ke golfu vznikla zcela náhodně, jak už to tak bývá. Určitou dobu svého života strávil v Americe, kde začal pracovat pro jednu z největších limonádových společností na světě. Ta jej však vyslala zpět do Česka, kde po revoluci cítila opět potenciál ke svému růstu. Chvíli po návratu přišla nabídka na sponzorství z tehdy vzniklého karlštejnského golfového klubu. Tam si také Alan vyzkoušel svůj první odpal a vášeň pro golf byla na světě. Vzhledem k tomu, že měl za sebou kariéru moderního scénického tanečníka, který připravoval choreografie také předním hudebním a divadelním umělcům, mu nečinilo problém pohotově pochytit golfové pohyby, takže se začal velmi rychle posouvat od rekreačního hráče k soutěžním kategoriím. První reprezentační výjezd absolvoval po třech letech hraní. A po necelých deseti se stal profesionálem. Od té doby se pohybuje v golfovém byznysu a je přesvědčen o tom, že v Česku je golf neprávem démonizovaný a zbytečně zaškatulkovaný.

ČESKÁ GOLFOVÁ TRAUMATA

„Veřejnost často nesprávně vnímá už jenom pojem golfový klub. Má pocit, že se jedná o místo, kam se nesmí. Člověk ale nemusí být členem klubu, aby si mohl zahrát na jeho hřišti. Klub býval v anglosaských zemích místem socializace, kde lidé chodili na karty, na golf, popovídat si a dobře se najíst. V Česku takové kluby nebyly potřeba. Lidé zde měli hospody, zahrádkářské kolonie a jiná místa, kde se stýkali. Češi na koncept „klubů“ zkrátka vůbec nebyli a nejsou zvyklí. Za démonizací golfu v ČR navíc výrazně stojí bulvár devadesátých let. To se ale díky sociálním sítím postupně mění. Slavné osobnosti samy často a ochotně poodkrývají své soukromí a s tím dochází také k popularizaci golfu. Mediální bariéra už naštěstí nemá neotřesitelný charakter. Třetím „traumatem“ tuzemského golfu je fakt, že ve starších lidech zůstala z totality představa o tom, že golf je buržoazní hra. Ve skutečnosti golf není drahý, na rozdíl od jiných sportů. Golfové hole seženete do deseti tisíc a máte je, pokud chcete, na celý život, na rozdíl od toho třeba dobré kolo stojí kolem třiceti a musíte je stejně v průběhu života vyměnit,“ uvádí Babický.

SPOLUPRÁCE S WINDSORS

Babický je duší sportovec i podnikatel. Více tváří má i Windsors, který zdaleka není jen o vysoké krejčovině a módním poradenství. Koncept výrazně překračuje hranice klasických krejčovských salonů. „Nejdříve je nutné klienta poznat. Vědět, jak žije, abychom mu mohli poskytnout maximální módní servis, který odpovídá jeho životnímu stylu,“ uvádí Olga Kramperová, ředitelka salonu. „Kromě nových obleků, které většinou šijeme v Itálii, často přešíváme či doplňujeme i starý šatník. Pro některé klienty zajišťujeme také čištění oblečení či přišíváme knoflíky,“ usmívá se milá majitelka a doplňuje: „Zkrátka zařizujeme vše, co je s oblečením spojeno.“ Osobní asistent zná velikosti a styl každého svého zákazníka, konzultuje s ním předvybrané látky pro outfit – ať už schůzka probíhá v salonu, či se za ním vydává do práce. „Víme, že čas našich klientů je velmi drahocenný, proto se jej snažíme šetřit a zpříjemňovat, jak je to jen možné. Nejen uvolněným a stylovým prostředím našeho salonu, dobrou kávou či skleničkou šampaňského, ale zejména přátelskou, profesionální a diskrétní atmosférou, na které je Windsors postaven,“ uvádí ředitelka. Navíc v duchu tradičního a precizního anglického stylu v kombinaci s italským šmrncem odrážející horkokrevnou živelnost a přitažlivou eleganci. Spojením těchto dvou přístupů vzniká originální koncept, který se vám velmi snadno vryje pod kůži, zejména tím, jak dokonale na ni sedne.

ALAN BABICKÝ A WINDSORS

bitcoin_skoleni

„Golf je jeden z mála sportů, kde se sluší a patří pěkně se oblékat – jak při hře, tak po ní,“ uvádí Babický, který je příkladem sportovce a byznysmena v jedné osobě. Také proto si jej vybral Windsors za svého ambasadora.

  • Našli jste v článku chybu?