Menu Zavřít

Elegantní, ale trochu líný Japonec

13. 8. 2007
Autor: Euro.cz

VYZKOUŠELI JSME - HONDA CR - V Už dvanáct let se drží v žebříčku nejprodávanějších terénních aut Honda CR-V. Letos přišla její další verze s novým dvoulitrovým benzinovým motorem. Co nové auto nabízí? Hodí se i k podnikání?

VYZKOUŠELI JSME - HONDA CR - V

Už dvanáct let se drží v žebříčku nejprodávanějších terénních aut Honda CR-V. Letos přišla její další verze s novým dvoulitrovým benzinovým motorem. Co nové auto nabízí? Hodí se i k podnikání?

Takzvaný segment SUV, tedy sportovně užitková auta, je mezi podnikateli tradičně oblíben. Velká auta s pohonem všech kol se hodí k reprezentaci a většinou nabízejí i možnost odpočtu DPH. Výjimkou není ani nové „céervéčko“, které soutěží například s Mitsubishi Outlander, Nissanem Murano nebo Toyotou RAV. Oproti předchozí verzi se auto, které Japonci vyrábějí v anglickém Swindonu, dost zaoblilo, má elegantní linie oken a je oproti předchůdci kratší o deset centimetrů. Má ale překvapivě větší kufr. Zůstal pohon všech kol, celkově se ale CR-V přiblížilo více silničnímu než terénnímu vozu.

Profit v minulém týdnu otestoval model s novým dvoulitrovým motorem i-VTEC. Jaké byly naše dojmy? Po nasednutí jsme si připadali spíše jako v limuzíně než terénním autě, náš vůz měl kvalitní čalounění a sedačky v kůži. Všude bylo plno odkládacích schránek a na nedostatek místa jsme si nemohli stěžovat. Zajímavým nápadem je dvoudílná prosklená střecha nebo táhlo ruční brzdy, které připomíná ovládání leteckého motoru. Další nezvyklou úpravou je kufr dělený na dvě patra vodorovným platem, které ale lze v případě potřeby vyjmout. Užitečná je také možnost posunu zadních sedaček, díky níž lze zvětšit objem zavazadelníku.

A co jízda? Nová Honda se chlubí vylepšeným systémem pohonu všech kol Real Time 4WD, kdy se k pohonu předních kol připojí v případě potřeby automaticky zadní náprava. Systém skutečně funguje, na kluzké trávě nebo v problematickém svahu připojí elektronika i zadní kola. Je to znát mírným postrčením auta dopředu. CR-V tak může do lehčího terénu, zvládá polní cesty nebo trávu. Do tvrdšího terénu ale jet nelze, auto je dost nízké a chybí tu uzávěr diferenciálu a redukce.

Nový řadový čtyřválec s elektronicky řízeným vstřikováním paliva 2,0 i-VTEC se v testu ukázal jako poměrně úsporný, ale trochu líný agregát. Jeho 110 kilowattů má s 1,5tunovým autem co dělat, vůz se rozjíždí dost těžkopádně, uváděným 10 sekundám z nuly na sto kilometrů v hodině se nám nechtělo věřit. Také výrobcem uvedených maximálních 190 kilometrů v hodině je reálných až po pekelně dlouhém vytáčení motoru. Motor by rozhodně potřeboval více výkonu, ale zaručuje zase relativní úspornost a tichou komfortní jízdu s přesným řazením.

Nová Honda CR-V je kvůli výše uvedeným vlastnostem spíše elegantním autem na silnici, než strojem pro terén. V provedení „Executive“ je to auto k podnikatelské reprezentaci, díky velkému kufru má ale i užitkové vlastnosti. Zájemci o sportovní SUV ocení řadu netradičních nápadů.

 

bitcoin_skoleni

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Nové CR-V má podnikatelskou verzi s odpočtem DPH, za montážní přepážku se připlácí 25 tisíc korun. Auto je spíše reprezentativní limuzínou než pracantem do terénu. Díky solidním zárukám výrobce se bude hodit všem, kdo potřebují bezproblémovou mobilitu na dlouhá léta, například taxikářům nebo autopůjčovnám. Na konstrukční vady a lak dávají Japonci sice jen tradiční tři roky záruky, ale na korozi podvozku deset let a na prorezivění karoserie dokonce 12 let.

  • Našli jste v článku chybu?