Turecko
PRAHA (Reuters, tpk) – Naděje vkládané do rostoucího tureckého trhu (EURO 22/2004) zatím potvrzuje i skutečnost. Za první pololetí se v zemi prodalo přes 381 tisíc vozů, což je o skoro čtrnáct tisíc víc než za celý loňský rok. Předpovědi, které v lednu hovořily o necelých sedmi stech tisících prodaných automobilech, tak odborníci zvýšili na 750 tisíc.
Největším výrobcem v zemi je Ford Otosan, společný podnik koncernu Ford Motor a tureckého Koc Holding. Jeho generální ředitel Turgay Durak na tiskové konferenci minulý týden prohlásil, že ve třetím čtvrtletí očekává mírné oslabení trhu, ale koncem roku by měly prodeje opět narůst. Výrobce letos v zemi hodlá prodat 130 tisíc automobilů a dosáhnout obratu ve výši tří miliard eur.
Spolu s Fordem se v Turecku usadily také automobilky Toyota, Honda, Mitsubishi, Hyundai, Fiat, Renault či Peugeot. Japonští a korejští výrobci přitom nemíní pouze těžit z rostoucího zájmu o automobily na tamním trhu, ale je pro ně místem levné výroby pro západoevropské trhy.